English

استاندار فارس:

مناطق دچار خشکسالی فارس در اولویت واگذاری تسهیلات اشتغال باشد

استاندار فارس در کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان بر توجه ویژه برای اولویت دهی واگذاری تسهیلات اشتغال به مناطقی که دچار خشکسالی شده اند، تاکید کرد.

مناطق دچار خشکسالی فارس در اولویت واگذاری تسهیلات اشتغال باشد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه در «کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان» با اشاره به اختصاص تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به استان، گفت: جذب اعتبارات اختصاص یافته توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و پارک علم و فناوری استان باید به جد دنبال گردد؛ و نظارت بر پیشبرد عملکرد جذب اعتبارات ارگان ها و نظارت بر همکاری بانک های استان توسط معاونت امورهماهنگی اقتصادی استانداری انجام شود.

ایمانیه با بیان اینکه پس از انجام واجبات الهی، کاری بالاتر از رفع نیازهای مردم نیست اظهار کرد: با اشتغال حتی  یک سرپرست خانواده، پویایی اقتصاد، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا نشاط در جامعه را شاهد خواهیم بود؛ پس در وضعیت کنونی باید تمامی تلاش ها از سوی نهادهای متولی به حداکثر برسد.

استاندار فارس میزان همکاری بانک ها در جذب تسهیلات اشتغال سال گذشته را مورد توجه قرار داد و ضمن تشکر از  عملکرد بانک ها بابت همراهی جذب تسهیلات، خواستار همراهی بیش از پیش بانک ها در سال جاری شد.

ایمانیه با تاکید بر اینکه دبیرخانه تبصره ۱۶ در استان فارس تشکیل شود، اظهار کرد: کارگروه سازوکار مناسبی برای تشکیل دبیرخانه با تدوین آیین نامه و مرکزیت کمیته امداد مشخص کند.

استاندار فارس سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ع)، ارتش، کمیته امداد و بهزیستی را از اعضای این دبیرخانه تبصره۱۶ برشمرد و گفت: تبادل و انتقال تجربه عملکرد موفق سازمان ها از مزیت های این دبیرخانه است.

نماینده عالی دولت در فارس انعقاد تفاهم نامه با صنایع و بنگاه های اقتصادی برای اشتغال گروه های هدف کمیته امداد را اقدامی مناسب در جهت کمک به اشتغال پایدار دانست.

ایمانیه فروش و بازاریابی محصولات مددجویان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و انعقاد تفاهم نامه با دفتر شهری استانداری، شهرداری ها فضای مناسب در قالب غرفه عرضه محصولات و... در اختیار مددجویان قرار دهند ؛ چراکه بازاریابی و عرضه مستقیم محصولات می تواند باعث رشد افراد بهره مند از تسهیلات بشود.

استاندار فارس با بیان اینکه مهارت افزایی به پایداری شغل افراد دارای تسهیلات کمک می کند، تاکید کرد: تفاهم نامه دبیرخانه تبصره ۱۶  با فنی و حرفه ای استان منعقد شود و مهارت آموزی برای متقاضیان تسهیلات فراتر از سطح کنونی انجام شود.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت خیریه ها و سازمان های مردم نهاد برای تسهیل گری در شناسایی و واگذاری تسهیلات اشتغال تاکید کرد.

 ایمانیه  ۵۹ هزار تعهد ایجاد شغل در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به شروع سه ماهه دوم سال، نرخ اشتغال کنونی باید افزایش یابد؛ بنابراین ادارات اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد:  سهم سازمان های مختلف در اشتغال استان مشخص شود.

گفتنی است در این جلسه، تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری در راستای اشتغال زایی در بخش دانش بنیان و صنایع خلاق به امضای مدیران این دستگاه ها رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه