English

سرهنگ یاسین باوقار در گفت‌وگو با موج مطرح کرد؛

تامین ۴۰۰ عدد کانکس در مناطق زلزله زده هرمزگان

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد«ع» استان هرمزگان گفت: 400 عدد کانکس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مردم زلزله زده تهیه و ارسال شده است.

تامین 400 عدد کانکس در مناطق زلزله زده هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ یاسین باوقار مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد«ع» استان هرمزگان اظهارداشت: در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله در غرب هرمزگان 50 گروه جهادی به مناطق زلزله زده به منظور ارائه خدمات رسانی به این منطقه اعزام شدند و همچنین در دومین روز بعد از زلزله تابه اکنون 100 گروه جهادی تازه نفس در مناطق زلزله زده مشغول به امدادرسانی هستند.
سرهنگ باوقار بیان داشت: با همت و پشتکار نیروهای جهادی بسیج سازندگی سپاه امام سجاد«ع»، عملیات اجرایی آواربرداری از مناطق زلزله زده سایه خوش را آغاز کردیم تا وسایل سرمایشی مخروبه اعم از کولر، یخچال و وسایل برقی را اعم از تلویزیون و.... از زیرآوار در بیاوریم. 
وی اذعان داشت: 400 عدد کانکس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مردم زلزله زده تهیه و ارسال شده است و از این تعداد 230 کانکس را نصب کردیم و منتظریم که نیروهای جهادی ظرف چند روزآینده تمام کانکس ها نصب کنند.
وی اذعان داشت: تاکنون 30دستگاه کولرگازی توسط خیران هرمزگانی و همچنین 300 دستگاه کولرگازی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان ارسال شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد«ع» استان هرمزگان اذعان داشت: روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندرلنگه با جمعیت بالغ بر بیش از هزار نفر است و همچنین حدود 185 خانوار در این منطقه سکونت دارند. 
وی تصریح کرد: درپی وقوع زلزله اخیر در غرب هرمزگان، روستای سایه خوش نسبت به سایر روستاهای همجوار با تخریب 100درصدی منازل مسکونی همراه بوده است و اهالی این منطقه علاوه بر ویرانی سقف بالای سرشان با نابودی وسایل برقی و سرمایشی هم مواجهه بودند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد«ع» هرمزگان ابراز داشت: از آنجایی که کانکس های مذکور با همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشتر برای مناطق 100 درصد خسارت دیده ناشی از زلزله روستای سایه خوش ارسال شد با این حال گروه های جهادی برای سایر روستاهای کمتر آسیب دیده از زلزله، 15عدد کانکس ارسال کرده و این تعداد از کانکس ها فقط برای افرادی که منازل مسکونی آنان 100 درصد خرابی به بار آورده، تعلق می گیرد.
سرهنگ باوقار اذعان داشت: ارگان های مختلفی نظیر اداره ثبت و همچنین خیران قول دادند که برای سایر روستاهای زلزله زده، کانکس تهیه و ارسال کنند. 
وی خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای پس از وقوع زلزله غرب هرمزگان، بسیج سازندگی سپاه از سراسر ایران آمادگی خود را برای اعزام نیروهای جهادی به مناطق زلزله زده اعلام کرده و در این راستا با ما تماس گرفتند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد «ع» استان هرمزگان در ادامه گفت: باتوجه به شرایط نامساعد جوی در استان هرمزگان و گرمای طاقت فرسا، بیش از هزار نفر نیروهای جهادی در هرمزگان مستقر بودند و ما فقط در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله حدود 50 نفر و در دومین روز بعد از زلزله تا به اکنون، 100 گروه جهادی تازه نفس را برای خدمت رسانی به مناطق زلزله زده اعزام کردیم و از این بابت با مشکل کمبود نیروی امدادگر مواجه نیستیم.
سرهنگ باوقار اذعان داشت: اما باتوجه به وسعت کم روستای سایه خوش بندرلنگه وحجم سنگین ترافیک در این روستای زلزله زده، حضور نیروهای جهادی از سراسر ایران منجربه موازی کاری در عرصه فعالیت های جهادی می شد و این گونه اقدامات نیروهای جهادگر و بسیجی برای امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده هرمزگان، کیفیت خود را از دست می داد.
این مسئول در ادامه سخنانش ابراز داشت: در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله ما به بسیج سازندگی در سراسر ایران ابلاغ کردیم به جای اعزام نیروهای جهادگر در این گرمای طاقت فرسا، وجوهات نقدی و اقلام غیر نقدی را در راستای کمک به زلزله زدگان جمع آوری کرده و ارسال کنند.
وی بیان داشت: مردم زلزله زده غرب هرمزگان درکانکس ها بیشتر به موکت، پتو و همچنین وسایل سرمایشی از جمله کولر نیاز مبرمی دارند.
سرهنگ باوقار در ادامه اظهار داشت: درکوتاه ترین زمان ممکن آشپزخانه سیار قرارگاه مدینه منوره سپاه را درکنار موکب های بندرلنگه درمنطقه مستقر شده و روزانه طبخ وتوزیع حدود پنج هزارپرس غذا گرم برای مردم مناطق زلزله زده انجام می دهند.
وی همچنین بیان داشت: نیروهای بسیج جامع پزشکی هرمزگان سپاه هرمزگان در این راستای به کمک مردم مناطق زلزله زده شتافتند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد «ع» استان هرمزگان تصریح کرد: از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه در جریان زلزله غرب هرمزگان می توان به توزیع آب معدنی خنک، طبخ و توزیع مواد غذایی گرم و.... اشاره کرد و همچنین تاکنون صد چشمه سرویس بهداشتی و حمام درکنارکانکس ها نصب شده است.
سرهنگ باوقار به خدمت رسانی گروه های جهادی برای کودکان زلزله زده اشاره کرد و گفت: در همین راستا، نیروهای جهادی برای امداد رسانی به کودکان آسیب دیده از زلزله وسایلی نظیر کیف، دفتر نقاشی و اسباب بازی تهیه و بین کودکان این منطقه توزیع کردند و همچنین مربیان کودک با حضور در مناطق زلزله زده به منظور حمایت و آموزش کودکان زلزله زده، آمادگی خود را اعلام کردند.
وی عنوان کرد: با شرکت توزیع برق استان هرمزگان در جهت برق رسانی به کانکس های زلزله زدگان توافق کردیم تا انشالله برق تمام کانکس ها هم نصب شود و این گونه اقدامات موثری برای مردم این منطقه صورت پذیرد.
بیشتر بخوانید: کانکس، سرویس بهداشتی و کولر می‌خواهیم/ در گرمای 40 درجه چهار روز است حمام نرفته‌ام
مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد«ع» هرمزگان اذعان داشت: تاکنون امداد رسانی سراسرکشور به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان فقط درحد یک صحبت بوده است اما امداد رسانی سپاه «آذربایجان شرقی» و توزیع اقلامی نظیر مواد غذایی، پتو، آب معدنی برای زلزله زدگان قابل تقدیر است.
سرهنگ باوقار در پایان از مردم نیکوکار هرمزگان و همچنین تلاش های بی وقفه تمام دستگاه اجرایی شامل استانداری هرمزگان، نیروی دریایی سپاه هرمزگان، قرارگاه مدینه منوره سپاه، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام«ره»، اداره جهاد کشاورزی هرمزگان، شیلات هرمزگان، شرکت توزیع برق هرمزگان، آبفا هرمزگان و.... به منظور امدادرسانی برای اهالی زلزله زده غرب هرمزگان تشکر و قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه