English

محسن داوری خبر داد؛

نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی های مشهد

فرماندار مشهد بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی شود که مردم و نانوایی‌ها بدون کارت بانکی عملیات خرید را انجام ندهند و در گام بعدی این طرح شاید به این شکل نباشد که بتوان با پول نقد نان خریداری کرد.

نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی های مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد در خبری اعلام کرد: اتحادیه صنف نانوایان از جمله اتحادیه‌هایی می باشد که به دلیل توزیع آرد یارانه‌ای نیازمند نظارت ویژه‌ای است

داوری در ادامه اضافه کرد: حدود ۲۰ روز گذشته اولین کارتخوان هوشمند در یکی از نانوایی‌ها در قاسم‌آباد نصب شد که قول دادیم تا ۱۵ تیر تمام کارتخوان‌های هوشمند نانوایی‌ها در مشهد نصب شود.

فرماندار مشهد تصریح کرد: ۸۵ درصد از نانوایی‌های مشهد به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند. دستگاه کارتخوان ۱۵ درصد باقیمانده نیز آماده است، اما به دلیل برخی از مشکلات، نمی‌توانند این دستگاه را در نانوایی نصب کنند.

وی افزود: مشکلات مالیاتی، نظارت‌های بهداشتی به دلیل جابجایی‌ها و اخذ برخی از مجوزها مشکلات این دسته از نانوایی‌ها است و در نصب دستگاه کارتخوان هوشمند آمادگی کامل داریم و هر نانوایی که مشکل خود را رفع کند این دستگاه در آن نصب خواهد شد.

داوری ماذکر شد: در استان‌های کوچک که به اندازه یک چهارم شهر مشهد هستند هنوز دستگاه کارتخوان هوشمند نصب نشده است و در حال حاضر به دلیل اینکه تکلیف نانوایی‌ها مشخص شده، هیچ شلوغی در نانوایی‌های مشهد نداریم.  

فرماندار مشهد با اشاره به نحوه خرید نان توسط اتباع گفت: تمامی اتباع باید در طرح آمایش شرکت کنند، عدم شرکت آنان در این طرح به این معنا است که نمی‌خواهند از خدمات استفاده کنند و بنا است نظام در خصوص اتباع تعیین تکلیف کند.

وی تاکید کرد: قطعا برای کسانی تعیین تکلیف می‌شوند که سرشماری شوند و آنانی که سرشماری نشوند قطعا برایشان تعیین تکلیف نخواهد شد و  حضور ۷ تا ۱۰ نفر در صف نانوایی امری طبیعی است و اگر در یک نانوایی این تعداد از افراد در صف حضور نداشته باشند، آن دیگر نانوایی نخواهد بود.

داوری همچنین اظهار کرد: اجرای طرح یارانه‌سازی هوشمند نان قطعا بدون اشکال نخواهد بود. احتمال عرضه آرد خارج از شبکه نیز وجود دارد. در هر جامعه یک درصد احتمال دارد تعدادی از این طرح خسارت ببینند.

فرماندار مشهد ابراز کرد: مردم توجه داشته باشند که به عنوان مثال نانوا برای آنان ۲۰ عدد نان سفارش ندهد و سپس ۱۵ نان تحویل داد. نانوا به تعدادی که نان می‌فروشد یارانه آرد دریافت می‌کند و مردم باید آگاهانه خرید کنند.

وی توصیه کرد: نانی که ارائه می‌شود قیمت آن در دستگاه مشخص و قیمت آن در تمام نقاط شهر نیز یکسان است و در حال حاضر هیچ مشکل جدی وجود ندارد و اجرای این طرح برای برخی از افراد متخلف مشکل ایجاد کرده است و برخی از نانوایی‌ها حاضر نبودند این دستگاه را بپذیرند، لذا ما آنان را محکوم کردیم.

فرماندار مشهد گفت یادآور شد: باید فرهنگ‌سازی شود که مردم و نانوایی‌ها بدون کارت بانکی عملیات خرید را انجام ندهند و در گام بعدی این طرح شاید به این شکل نباشد که بتوان با پول نقد نان خریداری کرد و کارتخوان یک نانوایی که کار نکند قطعا حد و حدودی برای آن لحاظ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پلاستیک از اهدافی بود که نظارت شامل آن می‌شد و قیمت پلاستیک ۵۰۰ تومان است و اگر کسی ۱۰۰۰ تومان بابت آن بپردازد، خودش اشتباه کرده و نانوایی نیز تخلف کرده است.

 داوری در خاتمه این خبر گفت: کیفیت نان نیز منافاتی با این طرح ندارد. نظارت بر نانوایی‌ها همانند گذشته با شدت ادامه دارد و سامانه ۱۲۴ کماکان پاسخگو است تا اگر تخلفی صورت گرفت به آن رسیدگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه