English

روایت زندگی یک استعداد ویژه در ورزش بانوان کشور

هدیه کاظمی، قهرمان بین‌المللی رشته‌ی کایاک بانوان و دارنده‌ی نخستین مدال آسیایی این رشته امروز باید به عنوان الگو به دختران کشور معرفی شود و مسئولان نیز اندکی به فکر آینده و معیشت وی باشند.

روایت زندگی یک استعداد ویژه در ورزش بانوان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از پرافتخارترین قایقرانان ایران‌زمین از جغرافیای ساحلی هرمزگان هدیه کاظمی است، ورزشکاری کم‌نظیر، فرزانه، نمونه و نیک‌اختر. این دختر قهرمان، رؤیاپرداز، ریسک‌پذیر، شکیبا و شایسته بندرعباسی 14 سال است که جامه تیم ملی قایقرانی را باافتخار به تن دارد و 37 نشان ارزشمند رقابت‌های کایاک قهرمانی، المپیک، آسیا و جهان مشتمل بر 25 مدال طلا، هشت نقره و چهار برنز را از آن خود کرده است.
این ملی‌پوش نخستین مدال‌آور تاریخ قایقرانی آب‌های آرام بانوان ایران در آسیا است که توانست در مسابقات قهرمانی قاره کهن سال ۲۰۱۳ در ازبکستان برای اولین بار در تاریخ قایقرانی کشور در ماده کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر نشان نقره را کسب کند.
کاظمی با حدود 40 گردن‌آویز درخشان، معتبر و غرورآفرین و همچنین رکورد تصاحب نخستین نشان آسیایی کشور به‌عنوان ملکه کایاک ایران را به خود اختصاص داده است.

دختر جنگجو

ویژگی جنگجو، یکی از بهترین عناوینی است که می‌توان به کاظمی داد، دختری که از کودکی او را می‌شناسم تسلیم شدن در مرامش نیست و راه عبور از موانع را به نیکی می‌داند؛ به یاد دارم که در ابتدای کار از زادگاهش تا پایتخت با او لجبازی‌های زیادی شد اما قدم‌هایش را محکم‌تر برداشت و عقب ننشست. اگر چه مسئولان ورزش حمایت مادی و معنوی چندانی از او نداشتند اما دلسرد نشد. در تیم ملی کم‌توجهی مربی او را از المپیک لندن محروم کرد، اما با هزینه شخصی مربی خارجی گرفت، اردوی خارج از کشور رفت و با قدرت اهدافش را دنبال کرد.
ماجرا از این قرار است که اگر چه هدیه یک سال قبل در آسیا نایب‌قهرمان شده بود اما مربی تیم ملی با کج‌سلیقگی در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی اجازه نداد در بخش یک‌نفره ماده کایاک 500 متر شرکت کند، اما این بی‌مهری‌ها او را ناامید نکرد و همواره جنگید و سرانجام توانست بر فراز قله افتخار کایاک بایستد.

پرافتخارترین قایقران هرمزگان

هدیه کاظمی 14 تیرماه 1373 به‌عنوان نخستین فرزند خانواده زاده شد، یک خواهر قهرمان قایقرانی آسیا به نام سارا نیز دارد و بیش از نیمی از زندگی اش را در تیم‌های ملی گذرانده است.

تلخ‌ترین خاطره ورزشی

سال 2015 در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ریو علی‌رغم اینکه هدیه تا لحظات پایانی نفر دوم بود اما به دلیل نبود مشاور و مشوق خوب درگیر یک پراکندگی ذهنی شد و به مقام چهارم رسید که در نتیجه سهمیه المپیک را علی‌رغم تلاش فراوان، تمرینات شبانه‌روزی و شایستگی فراوان از دست داد تا تلخ‌ترین اتفاق ورزشی خود را رقم بزند.

پشتوانه والدین

والدین خوش‌قلب، اندیشمند و ورزشکار هدیه همواره پشتیبان او بوده‌اند و این ورزشکار هرمزگانی از ۶ سالگی با حمایت آن‌ها ورزش شنا را شروع کرد. تا سن ۱۳ سالگی در تیم شنای هرمزگان بود، اگرچه مربی شنا توانمندی‌هایش را باور داشت و آینده درخشانش را می‌دید اما او را به رشته قایقرانی معرفی کرد؛ هدیه از بهمن‌ماه سال 1387 تمرینات قایقرانی خود را آغاز کرد و در کمتر از چند ماه به عضویت تیم ملی درآمد.

بیشتر بخوانید: تجلیل از مدال آوران المپیک و پاراالمپیک آسیایی

شخصیت دوست‌داشتنی

اگر از آشنایان وی بپرسید خواهند گفت که هدیه یک شخصیت بسیار دوست‌داشتنی دارد. اخلاق نیکو، نداشتن حاشیه و غرور، منظم و پاسخگو بودن و همچنین وقت‌شناسی از خصوصیات بارزش است که به کاریزمای شخصیتش کمک کرده است. وی نماینده ورزشکاران برای حضور در مجمع انتخاباتی از سوی معاون وزیر ورزش است که بیانگر شخصیت ویژه‌ی اوست.

چهار سال تلاش نافرجام

اگر هدیه کاظمی در هر استان دیگری جز هرمزگان بود بی‌تردید سردیس زرین او را می‌ساختند و به‌عنوان یک الگوی تمام‌عیار دختر ایرانی به جوانان معرفی می‌شد و بیش از شرایط کنونی به وجودش افتخار می‌شد، اما شوربختانه مسئولان هرمزگان به‌عنوان پایتخت اقتصادی ایران چهار سال تلاش بی‌وقفه این قهرمان ملی برای استخدام را علی‌رغم مصوب هیئت دولت نادیده گرفته‌اند.

پیشنهادی به استاندار

به مسئولان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان امید جندانی نیست، بنابراین بی‌واسطه به مهدی دوستی استاندار جوان و جهادی هرمزگان پیشنهاد می‌شود به‌عنوان هدیه 28 سالگی این دختر ورزشکار، دستور استخدام وی را صادر کند، چرا که این دختر موفق، کارشناس ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تهران دارد و می‌تواند عنصری کارآمد برای هر مجموعه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه