English

پیام باقری:

ما در زمینه مصرف برق، نه پرمصرف که بدمصرف هستیم

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران بیان کرد: رشد شدت مصرف انرژی در کشور بر اساس برآوردهای دو دهه گذشته ۴۰.۵ درصد را نشان می‌دهد در شرایطی که میانگین جهانی آن منفی ۲۳.۷ درصد است.

ما در زمینه مصرف برق، نه پرمصرف که بدمصرف هستیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، پیام باقری رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در سخنانی اعلام کرد: فاصله گرفتن دولت و وزارت نیرو از تصدی‌گری در حوزه برق و مردمی کردن اقتصاد آن به بهبود شاخص های صنعت برق کشور می‌انجامد.

باقری این سخنان را در نخستین همایش سندیکای صنعت برق خراسان که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد اظهار کرد و ادامه داد: عرضه و تقاضای واقعی یک خواسته جدی است و با بهره گیری از اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون هدفمندی یارانه ها می توان به سمت مردمی کردن اقتصاد در حوزه برق حرکت کرد.

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران همچنین تصریح کرد: صنعت برق از صنایع جذاب برای سرمایه گذاری است که می تواند بین هشت تا ۱۰ برابر متوسط صنایع کشور ارزش افزوده ایجاد کند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شدت مصرف انرژی یک شاخصه برای کارآمدی یا ناکارآمدی اقتصاد کشور است. اهمیت آن به این دلیل است که اقتصاد کشور بر پایه انرژی بنا نهاده شده است.

باقری همچنین گفت: در شرایطی که آمار جهانی شدت مصرف انرژی روند کاهشی را نشان می دهد کشور ما بر خلاف این مسیر، حرکت کرده و بالاترین نرخ مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است.

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران متذکر شد: رشد شدت مصرف انرژی در کشور بر اساس برآوردهای دو دهه گذشته ۴۰.۵ درصد را نشان می‌دهد در شرایطی که میانگین جهانی آن منفی ۲۳.۷ درصد است.

وی اذعان کرد: داده‌های شدت مصرف انرژی نشان می دهد اقتصاد کشور دچار مشکلات عدیده‌ای است و بیشترین پرداخت یارانه در این حوزه متعلق به کشور ایران است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در زمینه مصرف برق ، نه پرمصرف که بدمصرف هستیم، گفت سیاست های مدیریت مصرف، مجموعه ای از اقدامات است که کاهش شدت مصرف انرژی را در پی داشته باشد.

باقری در خاتمه یادآور شد: در خصوص مدیریت مصرف، قوانین پشتیبانی هم وجود دارد، قانون اصلاح الگوی مصرف که سال ۹۰ ابلاغ شد کارایی لازم را نداشت و آیین نامه های ناشی از آن شدت مصرف را کاهش نداده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه