English

یکی از اهالی زلزله‌ی زده‌ی هرمزگان:

کانکس، سرویس بهداشتی و کولر می‌خواهیم/ در گرمای ۴۰ درجه چهار روز است حمام نرفته‌ام

کمبود سرویس بهداشتی، حمام، کانکس و وسایل سرمایشی به دغدغه‌ی اصلی مردم زلزله‌زده‌ی هرمزگان تبدیل شده است.

کانکس، سرویس بهداشتی و کولر می‌خواهیم/ در گرمای 40 درجه چهار روز است حمام نرفته‌ام

به گزارش خبرگزاری موج، بامداد شنبه زلزله مهیبی در غرب هرمزگان ازجمله روستای سایه خوش بندرلنگه به وقوع پیوست و باعث تخریب 100 درصدی منازل مسکونی مردم در بسیاری از روستاها شد. در همین راستا خبرنگار موج با سفر به منطقه از نزدیک پای صحبت‌های اهالی زلزله‌زده روستای سایه خوش نشست.

آب و غذا به مقدار کافی داریم

یکی از بانوان زلزله‌زده منطقه سایه خوش بندرلنگه در این‌ باره اظهار داشت: با گذشت سه روز از وقوع زلزله، مسئولان استانی و کشوری اقدامات مؤثری نظیر تأمین آب آشامیدنی خنک، تهیه مواد غذایی گرم، چادر و برق‌رسانی را برای روستاییان زلزله‌زده انجام داده‌اند اما هنوز وضعیت قابل‌تحمل نیست.

کانکس، سرویس بهداشتی و کولر می‌خواهیم

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی امکاناتی نظیر کانکس، سرویس بهداشتی و وسایل سرمایشی نظیر کولر برای ما در اولویت قرار دارد و مردم به علت نبود سرویس بهداشتی بسیار گلایه‌مند هستند.

این بانوی روستانشین بیان داشت: به‌عنوان یک زن در گرمای 40 درجه چهار روز است که حمام نرفته‌ام، مردان صحرایی قضای حاجت می‌کنند اما ما چه کنیم؟!

خانه‌های ما خیلی قدیمی نیست اما...

یکی دیگر از روستاییان زلزله‌زده منطقه سایه خوش در خصوص عمر بنا و چرایی ابعاد گسترده‌ی تخریب‌ها ابراز داشت: اغلب مردم روستا خانه‌هایشان چهار یا پنج سال ساخت بوده است اما ما فقیر هستیم و توانایی استانداردسازی بناها را نداشتیم و همین باعث شد تا خانه بر سرمان آوار شود.

قسط خانه‌های تخریب شده برایمان باقی مانده است

وی در ادامه گفت: متأسفانه هنوز سررسید اقساط خانه‌هایمان به اتمام نرسیده است که این اتفاق ناگوار به وقوع پیوست.

وی بیان داشت: یکی از مسئولان استانی به ما گفت که می‌خواهیم برای جبران خسارت ناشی از زلزله به شما تسهیلات بدهیم و ما به‌صراحت تمام می‌گوییم که در این شرایط وام به درد مردم زلزله‌زده نمی‌خورد.

اکثراً تحت پوشش کمیته امداد هستیم

این روستانشین ادامه داد: اغلب روستاییان تحت پوشش کمیته امداد هستند، چگونه می‌توانند مبلغ ماهیانه وام را پرداخت کنند، همسر من حدود 65 سال سن دارد و در چنین شرایطی با حقوق ماهیانه 800 هزار تومان از طرف کمیته امداد چگونه می‌توانم قسط پرداخت کنم.

یکی دیگر از اهالی روستای سایه خوش نیز گفت: من بیوه زنی با چهار فرزند هستم و در چنین شرایطی قادر به پرداخت اقساط ماهیانه نیستم.

یک‌بار خودتان را جای ما بگذارید

وی ابراز داشت: مسئولان برای یک‌بار هم که شده خودشان را جای ما بگذارند و ببینند آیا می‌توانند بدون وجود کولر در این گرمای طاقت‌فرسا در چادر برای دقایقی مستقر شوند.

بیشتر بخوانید:

نبود سرویس بهداشتی در مناطق زلزله زده هرمزگان

 

وی بیان داشت: نوه‌ام 6 ماه بیشتر ندارد و به خاطر گرمای طاقت‌فرسا گرمازده شده بود، به همین علت به آشنایان رو زدم تا برای چند روز از دختر و نوه‌ام در بندرعباس میزبانی کنند.

شب‌ها خواب نداریم و هنوز می‌ترسیم

این بانوی اهل سایه خوش ابراز داشت: مردم به خاطر وقوع زلزله پی‌درپی اصلاً شب‌ها خواب ندارند و می‌ترسند و کاش زودتر این کابوس به پایان برسد.

از مردم و مسئولان سپاسگزاریم

یکی دیگر از اهالی روستا در پایان ضمن ابراز تشکر از تلاش‌های مسئولان، مردم هرمزگان را مردمی بسیار مهربان خواند و گفت: خدا را شاکریم که از سراسر هرمزگان ازجمله روستای دمشهر میناب، کشار و روستای گزیر (بندرلنگه)، بندرعباس، بندر خمیر و همچنین جزایر استان به‌ویژه جزیره‌ی قشم برای ما آب‌معدنی و غذاهای گرم می‌آورند و از این بابت ما مشکلی نداریم، فقط موضوع امروز ما موضوع سرپناه است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه