English

هادی مراد زاده:

شنا در استخرهای کشاورزی، جان ده نفر را در تربت حیدریه گرفت

رییس هیات شنای تربت حیدریه بیان کرد: هر استخر کشاورزی حکم یک تله برای جوانان را دارد و حتی غواصان نیز اگر طناب نداشته باشند نمی‌توانند نجات پیدا کنند.

شنا در استخرهای کشاورزی، جان ده نفر را در تربت حیدریه گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی مراد زاده رییس هیات شنای تربت حیدریه در خبری اعلام کرد: بهار امسال ۲ جوان ۱۳ ساله در استخر کشاورزی واقع در روستای سرگلون شهرستان زاوه غرق شدند و هفته گذشته نیز در روستای زرمهر تربت‌حیدریه یک پسر ۱۵ ساله اسیر گرداب مرگ شد و خانواده‌ای را داغدار کرد.

مراد زاده در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: هر چند آمار یک دستی موجود نیست، اما از ابتدای امسال ۱۰ نفر در منطقه تربت‌حیدریه دچار غرق شدگی در استخرهای کشاورزی شده‌اند.

رییس هیات شنای تربت حیدریه متذکر شد: طبق آمار دریافتی از منابع امداد و نجات، از ابتدای امسال تاکنون و بصورت میانگین ماهانه ۲ نفر در استخرهای ذخیره کشاورزی این منطقه غرق شده و جان باختند.

وی تصریح کرد: اغلب این استخرها بدون مجوز ساخته شده و ایمنی لازم را رعایت نکرده‌اند و یکی از موارد مهم، ساده‌انگاری در ساخت این استخرهاست که گاه ملاحظه می‌شود فنس‌کشی نشده یا در داخل آن نکات ایمنی لازم رعایت نشده‌است

رییس هیات شنای تربت حیدریه در ادامه تاکید کرد و گفت: هر استخر کشاورزی حکم یک تله برای جوانان را دارد و حتی غواصان نیز اگر طناب نداشته باشند نمی‌توانند نجات پیدا کنند.

مرادزاده همچنین اظهار کرد: گذاشتن فنس ۳ متری قفل دار، مجهز بودن ۴ طرف استخر به نردبان از جنس طناب نخ نسوز، انداختن تیوب در کاسه استخر و حتی یک چوب بزرگ از الزامات امکانات یک استخر می باشد.

رییس هیات شنای تربت‌حیدریه یادآور شد: در محوطه بیرونی استخرها نه تنها تابلوهای هشدار دهنده، اعلام عمق و خطر غرق‌شدگی به چشم نمی‌خورد، بلکه حتی در اطراف استخرها نردبان‌های شناور، تیوپ، طناب، حلقه‌های طویل و چوب‌های بلند در اطراف یا داخل استخرها تعبیه نشده‌است.

مرادزاده خاطرنشان کرد: کمبود یا فقدان فضای سالم و ایمن برای انجام ورزش مفرح شنا در برخی شهرها، فقدان آموزش همگانی، تخلف مالکان استخرهای کشاورزی در رعایت نکردن نکات ایمنی نگهداری این استخرها، فقدان بازرسی دوره‌ای جهاد کشاورزی به عنوان متولی صدور مجوز ساخت این استخرها، و.... از مهمترین مشکلات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه