English

استاندار مازندران خبر داد؛

نجات ۲۸۰ نفر توسط ناجیان غریق در سواحل استان / هدفگذاری ۱۶ میلیاردی در ۸ نقطه ساحلی

استاندار مازندران گفت: تعدادی از طرح های ایجاد مجتمع رفاهی و گردشگری را به مجموعه ای در استان برای هدفگذاری 8 نقطه ساحلی به میزان 16 میلیارد تومان واگذار کردیم که تا 15 روزآینده این طرح ها ایجاد می شود. ‎

نجات 280 نفر توسط ناجیان غریق در سواحل استان / هدفگذاری 16 میلیاردی در 8 نقطه ساحلی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور با بیان اینکه در حوزه آزاد سازی سواحل، مرحله اول را به خوبی پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: در مرحله بعد می بایست پس از آزادسازی بستری  فراهم شود تا مردم بتوانند به سهولت از ساحل دریا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دریای مازندران خشن است، ادامه داد: امسال جان 280 نفر از گردشگران توسط ناجیان غریق در سواحل استان نجات پیدا کرده است که تاکنون 57 درصد کاهش تلفات غریق را داشتیم.

استاندار مازندران گفت: تعدادی از طرح های ایجاد مجتمع رفاهی و گردشگری را به مجموعه ای در استان برای هدفگذاری 8 نقطه ساحلی به میزان 16 میلیارد تومان واگذار کردیم که تا 15 روزآینده این طرح ها ایجاد می شود.

وی با اعلام اینکه با پیشنهاد استانداری، شهرداری های ساحلی 2 پلاژ را در دستور کار خود قرارمی دهند، تصریح کرد: البته در برخی از شهر ها دو پلاژ توسط شهرداری در حال خدمات رسانی هست و مابقی شهرداری ها نیز زودتر باید اقدام کنند.

حسینی پور با بیان اینکه سواحل نیازمند مدیریت پایدار و واحد است، افزود: سواحل در حال حاضر به لحاظ ساختاری متولی ندارد هرچند سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از منظر مالکیت و سندیت و صرفاً از باب حفاظت محیط ساحل متولی می باشد ولو اینکه این سازمان امکانات نگهداری و صیانت، پاکسازی از سواحل را ندارد و جزء وظیفه این سازمان نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم اقتصاد ساحل در اختیار مردم قرار بگیرد می بایست مدیریت سواحل واحد شود، گفت: در استان های ساحلی باید مدیریت کامل بر عهده استانداران باشد تا بر اساس ظرفیت و پتانسیل های موجود در هر استان، برای اقتصاد ساحل برنامه ریزی و هدفگذاری کنند.

استاندار مازندران با بیان این که اقتصاد ساحل مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد و حسب نظر معظم له از ظرفیت ساحل و دریا می بایست بهره مند شویم، بیان داشت: با توجه به درخواست های فراوان از خارج و داخل کشور جهت سرمایه گذاری در سواحل، درصدد ایجاد بسترهای لازم برای جذب این سرمایه گذاری ها هستیم.

وی سامان دادن به وضعیت فرهنگی سواحل را یکی از مسائل مهم دانست و اظهار داشت: کشور ما، کشوری است اسلامی و باید با توجه به معیارهای اسلام، ساحل را در اختیار مردم قرار بدهیم.

حسینی پور تأکید کرد: استان مازندران دیار علویان و ولایتمدار است می بایست در سواحل ارزش های دینی و اسلامی را رعایت شود.

وی در پایان از مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به استان مازندران و استفاده از ساحل را دارند، خواست: برای حفظ جانشان از مناطقی که طرح های ساماندهی اجرا می شود استفاده کنند تا در صورت بروز حادثه، تیم های امداد و نجات مستقر در این طرح ها سریعاً اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه