English

ضرورت ستاد بزرگداشت نقش آفرینان استان اصفهان؛

معرفی فرهیختگان اصفهان در مقابل اصفهان ستیزی

یکی از وظایفی که به دوش هر فرد ایرانی قرار گرفته این خواهد بود که نسبت به پاسداشت بزرگان و فرهیختگان کشور هر کاری می تواند انجام دهد.

معرفی فرهیختگان اصفهان در مقابل اصفهان ستیزی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،"در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از استانداران ، وزرا ،معاونین آنها و در سطوح مختلف مقامات کشوری و لشکری از اصفهان بودند اما متاسفانه با گذشت زمان یک اصفهان ستیزی به وجود آمد که تا امروز نیز ادامه دارد و به نوعی می توان گفت که بحث پیرامون مسئله زاینده رود نیز در این اصفهان ستیزی گم شده است . متاسفانه در مقطعی هستیم که بسیاری فراموش کرده اند این فرهیختگان اصفهانی بوده اند ."

صحبت های ابتدایی عبداله کوپائی در جلسه مطبوعاتی ستاد بزرگداشت نقش آفرینان استان اصفهان به خوبی نشانگر اهمیت این موضوع است که در اصفهان چهره های ماندگار بسیار زیادی وجود دارد و یکی از وظایفی که به دوش هر فرد ایرانی قرار گرفته این خواهد بود که نسبت به پاسداشت بزرگان و فرهیختگان کشور هر کاری می تواند انجام دهد .

عبداله کوپائی که از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت های مختلفی در وزارت کشور ، وزارت نفت ، وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت بهداشت و درمان تا زمان بازنشستگی داشته است با اشاره به برگزاری دوره سوم ستاد بزرگداشت نقش آفرینان استان اصفهان به خبرنگار موج گفت: دردوره های گذشته  و در پاسداشت برخی از چهره های فرهیخته از جمله : جناب آقای دکتر فضل الله صلواتی که اولین فرماندار استان اصفهان بودند و همینطور مرحوم نکوئی که قبل از فوت ایشان پاسداشتی برگزار شد.

استاندار سابق اصفهان افزود: در دوره سوم در صدد هستیم از جناب مهندس عبدالحسین سیف الهی که  بیشتر در ابعاد عمرانی و توسعه در شهر اصفهان ، کشور و بین المللی فعالیت کرده اند تجلیل کرده و پاسداشتی برای ایشان برگزار کنیم .

وی در ادامه با بیان برخی از اقدامات و فعالیت های مهندس عبدالحسین سیف الهی گفت: توسعه امامزاده محسن ، احداث بنا مصلی  و مترو اصفهان به خصوص در عبور از چهارباغ که بالاخره از حاشیه چهارباغ عبور کرد ، نقش فعال در تاسیس وشکل گیری  فولاد مبارکه و اتوبان اصفهان – نطنز - کاشان  از جمله برخی از خدمات ایشان است. ایشان دارای سمت ها و عناوین در وزارت خانه های مختلف کشور بوده اند . همینطور مولف چندین جلد کتاب در زمینه های مختلف  از جمله ؛ 30 سال عملگی برای اسلام  است که به مناسب این پاسداشت کتابی به همین مناسبت چاپ خواهد شد که معرفی بیشتراز چهره ماندگار مهندس عبدالحسین سیف الهی خواهد بود .

عبداله کوپائی با بیان اینکه در سطح استانی نیروهای فرهیخته بسیار زیادی در ابعاد عمرانی ، سیاسی ، دانشگاهی و در تمام زمینه ها داریم ، بیان داشت: باید به تدریج معرفی این چهره ها را به مردم انجام دهیم و امید است که این روند پاسداشت برای چهره های فرهیخته اصفهان ادامه پیدا کند چون  در سطح ملی و همینطور بین المللی از اصفهانی های مقیم اصفهان و همینطور تهران بسیار چهره های فرهیخته داریم از جمله : مهندس خرم ، مهندس غرضی ، مهندس حجتی ، مهندس واقفی ، سید محمد حسینی ، مهندس سید جعفر موسوی و بسیار افراد دیگر که در پست ها و مقام های کشوری و استانی بعد از پیروزی انقلاب خدمت کرده اند.

ایشان با بیان اینکه ستاد بزرگداشت نقش آفرینان استان اصفهان هیچ حمایتی ازارگان ونهاد دولتی نداشته است ، اظهار کرد: این ستاد مردمی  بوده و به تازگی افتتاح شده است و هیچ دفتر و مرکز خاصی ندارد . درگذشته نیز برای مراسمی که برای این دو فرهیخته ؛ دکتر فضل الله صلواتی - مرحوم نکوئی برگزار شد، عنوانی این ستاد نداشت و به تازگی با این عنوان معرفی شده است . از شورا شهر ، استاندار و شهردار اصفهان نیز تقاضا کردیم که در این ستاد بزرگداشت حضور پیدا کنند.

عبداله کوپائی در پایان نشست مطبوعاتی ستاد بزرگداشت نقش آفرینان استان اصفهان با اشاره به اعضاء هیئت مدیره این ستاد گفت : عباس نصر ، جناب آقای جمالی ، مهندس حاج رسولی ها ، جناب آقای فرقانی ، آقای نفری ، حجت الاسلام محمدی ، آقای طاهری و اینجانب به عنوان هئیت مدیره این ستاد فعالیت می کنیم .

گفتنی است؛ دوره سوم ستاد بزرگداشت نقش آفرینان استان اصفهان در تاریخ 23 تیرماه سال جاری در محل دبیرستان امام صادق در تقاطع خیابان میر و خیابان شیخ صدوق برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه