English

شناسایی منشا آلودگی رودخانه کرج

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: منشاء آلودگی نفتی رودخانه حفاظت شده کرج توسط کارشناسان این اداره شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شد.

شناسایی منشا آلودگی رودخانه کرج

به گزارش خبرگزاری موج البرز، رضا قاسم پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی گزارشی از سوی جوامع محلی مبنی بر نشت گازوئیل در رودخانه حفاظت شده کرج، ماموران اجرایی منطقه به محل ایجاد آلودگی اعزام شدند.

وی اظهار داشت: پس از بررسی موضوع، آلودگی حاصله ناشی از نشت گازوئیل یک ویلای شخصی در جوار رودخانه کرج اعلام شد و با همکاری عوامل اداره امور آب منطقه ای نسبت به رفع آلودگی اقدام شد. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست کرج از ساکنان و اهالی همجوار  رودخانه کرج در محور کرج -  چالوس خواست با توجه به این که آب رودخانه کرج منبع اصلی تامین آب شرب است نسبت به تعمیر سیستم گرمایشی و موتور خانه ها اقدام کنند تا دوباره  شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی یادآور شد: علیرغم هشدارهای محیط زیست، هر ساله شاهد نشت مواد نفتی از سوی مخازن سوخت ویلاهای مستقر در حاشیه رودخانه هستیم که متاسفانه در اثر عدم نظارت صاحبان ویلاها و سهل انگاری سرایدار ویلاها صورت می‌گیرد.

رودخانه کرج در حد فاصل بیلقان تا دیزین واقع شده، ۷۵ کیلومتر طول دارد، از کوه کلون بستک در ارتفاعات خرسنگ سرچشمه می‌گیرد و در تمام طول مسیر خود از شیب تند دره‌ها و صخره‌ها عبور می‌کند و در نهایت به دریاچه نمک واقع در نزدیکی شهر قم می‌ریزد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه