English

مشاور امور اقوام رییس جمهور:

مسئولان بایستی مسئولیت خویش را امانت بدانند/ پیشنهاد استفاده از سفرای اهل سنت

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تبدیل مسوولیت به مالکیت را یکی از مشکلات کشور ما در برخی حوزه‌های کاری دانست و گفت: مسوولان باید مسوولیت را نوعی امانت بدانند و از آن سواستفاده نکنند.

مسئولان بایستی مسئولیت خویش را امانت بدانند/ پیشنهاد استفاده از سفرای اهل سنت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی صبح امروز شنبه در نشست خبری در سنندج اظهار داشت: استفاده از نیروهای اهل سنت به عنوان مشاور یا مدیر، تحقق فرموده رهبری است که وحدت بین اقوام و مذاهب، تاکتیک نیست بلکه استراتژی است.

وی با بیان اینکه نیاز به وحدت عملی داریم، اضافه کرد: به رییس جمهور پیشنهاد داده‌ام که از شایستگان اهل سنت در وزارتخانه ها در حد معاون و مدیران استفاده شود، ضمن اینکه وزیران و استانداران استان‌های سنی‌نشین از مشاور اهل سنت بهره ببرند.

مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بر لزوم استفاده از اهل سنت به عنوان سفیر در کشورهای عربی تاکید کرد و ادامه داد: پیشنهاد بهره‌گیری از نیروهای نخبه اهل سنت در سفارت‌خانه‌ها به وزیر امور خارجه داده شده که در حال بررسی است.

ماموستا کریمی با بیان اینکه افراط گرایی کار جاهلان بوده و از طرف هر مذهب و دینی باشد، مذموم است، افزود: تلاش میکنم مشکلات را پیگیری کنم و در زمینه مذاهب و ادیان، حرف‌ها و مشکلات این حوزه در 10 جلد کتاب مصور تدوین و تقدیم رییس جمهور شده است.

وی کشور را رنگین کمانی از اقوام توصیف کرد و ادامه داد: اغلب روحانیون اهل سنت در حوزه معیشت و اشتغال، مشکل دارند که امیدواریم با کمک مجلس، در راه رفع دغدغه‌های آنان قدم برداریم.

 مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه انقلاب با اتحاد همه اقوام و مذاهب به پیروزی رسید، اضافه کرد: طبق فرموده امام راحل، همه اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی برادر و یکسان هستند، بنابراین همه باید دخیل و سهیم باشند و هیچ قومی نباید مورد غفلت واقع شود یا احساس کنند که مصرف تبلیغاتی دارند.

ماموستا کریمی با بیان اینکه نباید خط‌کشی قومیتی داشت، به مشکلات معیشتی روحانیون اهل سنت گریزی زد و ادامه داد: قرار است از طریق فراکسیون اهل سنت مجلس، حقوقی مناسب برای روحانیون اهل سنت در نظر گرفته شود تا در بحث معیشت مشکلاتشان تا حدودی رفع شود؛ البته در حال پیگیری مشکل مسکن روحانیون نیز هستیم.

وی تبدیل مسوولیت به مالکیت را یکی از مشکلات کشور ما در برخی حوزه‌های کاری دانست و گفت: مسوولان باید مسوولیت را نوعی امانت بدانند و از آن سواستفاده نکنند، بلکه تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار گیرند در این راه کوتاهی نکنند.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه خبرنگار زبان رسای ملت است، اظهار داشت: این قشر باید مشکلات و خواسته‌های مردم را بدون تعارف و البته صادقانه به مسوولان منعکس کنند، چراکه رسانه‌ها بهترین کانال برای انعکاس مطالبات جامعه هستند.

ماموستا کریمی به بحث ادیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ادیان چه مسیحیت، یهودیت و زرتشتی در نظام جمهوری اسلامی، مورد حمایت هستند و در دولت سیزدهم نیز این موضوع با جدیت انجام و مشکلات‌شان پیگیری خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه