English

فتاح احمدی:

توجه به جایگاه بانوان از صدر اسلام مورد عنایت بوده است

معاون وزیر دادگستری بیان کرد: خانواده مرحله نخست توانمندسازی بانوان دانست و توجه خانواده به توانمند سازی دختران، شرط موفقیت بانوان در جامعه آینده است.

توجه به جایگاه بانوان از صدر اسلام مورد عنایت بوده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فتاح احمدی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در سخنانی عنوان کرد: هرچند امروز زنان در جامعه به توانمندیهای زیادی دست یافته اند اما هنوز بسیاری از مردان در این خصوص، نگاه گذشته را دارند که تغییر در این دیدگاه نیاز به گذر زمان دارد.

احمدی این سخنان را در اختتامیه دوره بصیرت افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریهای سراسر کشور در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: هنوز در اذهان برخی از مردان جامعه این ذهنیت وجود دارد که زنان نمی توانند پا به پای آنها در جامعه فعالیت کنند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در ادامه متذکر شد و گفت: اما بانوان بارها با حسن انجام مسوولیت های محول شده ثابت کرده اند که توانایی های فراوانی دارند.

وی تاکید کرد: توجه به جایگاه بانوان از صدر اسلام مورد عنایت اسلام بوده است و نگاه اسلام به توانمندیهای بانوان بیشتر از توجهی است که به مردان دارد و تبلور این نگاه نیازمند پرورش آن در بستر خانواده است.

احمدی همچنین تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی این باور ایجاد شده است که بانوان نیروی پرتحرک جامعه هستند و می توانند با توانایی های خویش مردان شجاع را در دامان خود پرورش دهند.

معاون وزیر دادگستری در ادامه اذعان کرد: امروز باور توانمندی به قدرت زنان در غرب کمرنگ شده است و این موضوع را می توان در مشارکت های اجتماعی بانوان در دولت های غربی مشاهده کرد.

وی ابراز کرد: خانواده مرحله نخست توانمندسازی بانوان دانست و توجه خانواده به توانمند سازی دختران، شرط موفقیت بانوان در جامعه آینده است که در این مسیر تغییر نگاه گذشته، همفکری والدین و آموزشهای لازم بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر دادگستری یادآور شد: هم اکنون بهبود وضعیت معیشت زنان و مشارکت آنها در تمامی عرصه ها به مواردی الزام آور تبدیل شده است تا آنها را برای دسترسی بهتر به خدمات و آموزشهای سواد آموزی همراهی کند تا در نهایت بانوان وارد بازار کار شوند.

احمدی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مصون ماندن زنان از خشونت در بخشهای مختلف نیز بسیار اهمیت دارد و اقداماتی که تاکنون برای آنها انجام گرفته در مسیر کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه