English

سرپرست مور مالیاتی استان ایلام:

‍ ‍۷۵ درصد واحدهای صنفی ایلام مشمول مالیات نمی شوند

سرپرست مور مالیاتی استان ایلام گفت: سال گذشته مالیات ۷۵ درصد واحدهای صنفی که در سامانه سازمان امور مالیاتی استان ثبت‌شده است، صفر تومان تعیین شد.

‍ ‍۷۵ درصد واحدهای صنفی ایلام مشمول مالیات نمی شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، هیبت الله محسنی مقدم ظهر امروز در همایش گرامیداشت دهه تولید و تجارت در استان ایلام اظهار داشت: اداره کل امور مالیات ی ایلام به دنبال گرفتن مالیات زیاد از بازاریان و اصناف نیست و در این راستا همکاری های لازم با این قشر از جامعه انجام شده و با پیگیری های لازم امتیازات و تخفیفات لازم از مرکز گرفته که منجر به استقبال بی نظیر اصناف و مردم از اظهار نامه مالیاتی شد.

وی افزود: در سال گذشته تاکنون بیش از ۲۲ هزار اظهار نامه مالیاتی در استان ثبت شد که ۷۵ درصد این اظهارنامه ها که از اصناف استان دریافت شد شامل اخذ هیچ مالیاتی نشد.

سرپرست امور مالیاتی ایلام تعداد پرونده های اظهارنامه های مالیاتی استان در سال گذشته را ۱۹ هزار و ۶۰۰ هزار مورد بیان کرد و یادآور شد: اصناف ایلام سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند که این‌ میزان رقم کمی بوده است.

محسنی مقدم از رشد ۱۳۰ درصدی میزان خوداظهاری مالیاتی خبر داد و گفت: تنها از ۲۵ درصد این تعداد اظهارنامه مالیات اخذ شد که از سه هزار و ۶۶۸ مورد آنها بین یک تا پنج میلیون تومان و ۴۸۴ نفر نیز بین پنج تا ۲۵ میلیون تومان بوده است.

وی از تخفیف ۶۴۰ مورد تخفیف مالیاتی طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: علی رغم اینکه پرداخت این مالیات ها حتمی بود اما مبالغ آنها با کارشناسان مربوطه بررسی و با صاحبان اصناف توافقاتی انجام و تخفیفاتی برای این تعداد لحاظ شد.

سرپرست امور مالیاتی ایلام با بیان‌اینکه درآمد مالیاتی استان سال گذشته ۵۳۵ میلیارد تومان بود، افزود: طی این‌ مدت(سال گذشته) ۷۵ میلیارد تومان مالیات به شهرداری، دهیاری، امور عشایری، امور جوانان و ورزش استان پرداخت شد.

محسنی مقدم گفت: امور مالیاتی حامی تولید است و هدف ما خدمت رسانی شایسته به مردم استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه