English

سرهنگ کاکاوند خبر داد؛

اخاذی در فضای مجازی با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: فردی که با تهدید یک خانم در فضای مجازی از او اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

اخاذی در فضای مجازی با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی در کاشان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ ایرج کاکاوند با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اخاذی از وی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: طی بررسی فنی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با تهدید قصد اخاذی از این خانم را داشته است .

سرهنگ کاکاوند ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم در تهران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا شهرستان کاشان انتقال داده شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم پس از قرار گرفتن در مقابل مستندات تصریح کرد: متهم از طریق یکی از شبکه های اجتماعی با خانم شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر از وی قصد اخاذی داشته است .

فرمانده انتظامی کاشان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یادآور شد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگه داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء استفاده افراد فرصت طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

وی از شهروندان به ویژه دختران جوان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آن‌ها را دارند، اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه