English

راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: وبا یک بیماری اسهالی واگیردار است که توسط میکروبی به نام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود.

راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا

به گزارش خبرگزاری موج البرز، شهاب مستوفی در خصوص مهمترین علائم بیماری وبا گفت: احساس پری و غرغر شکم و به دنبال آن اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج مکرر، نداشتن دل درد و دل پیچه، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی و نداشتن تب و یا تب خفیف در کودکان از علائم بیماری وبا است.

مستوفی درباره راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های وبا گفت: از آشامیدن آب غیر مطمئن ( چاه، استخر، جوی آب و دریاچه ) و آب غیر شرب ( پارک ها و...) جدا خودداری نمایید. دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوید و از استحمام، شنا و شستشوی ظروف با آب آلوده و غیر بهداشتی بپرهیزید.

وی ادامه داد: از قرار دادن مواد غذایی نشسته یا خام در کنار مواد غذایی شسته شده یا پخته پرهیز کنید،از مصرف یخ‌های فاقد مشخصات بهداشتی جدا خودداری فرمائید، میوه و سبزیجات را قبل از قرار دادن در یخچال با آب سالم بشویید و ضدعفونی کنید.

وی در پایان با بیان اینکه از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و آبیاری مزارع خودداری کنید، گفت: کوتاه کردن ناخن‌ها و تمیز نگه داشتن آنها در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسهالی به خصوص نزد کودکان حائز اهمیت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه