English

هشدار مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان در خصوص خطر آتش سوزی در مراتع

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان در خصوص خطر آتش سوزی در مراتع باتوجه به گرمای هوا هشدار داد.

هشدار مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان در خصوص خطر آتش سوزی در مراتع

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید محمد نور موسوی با اشاره به گرمای هوا در آغاز فصل تابستان در هرمزگان، اظهار داشت: باتوجه به در پیش بودن گرما، خشکی هوا و پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از سوی همگان ضروری است.

وی اضافه کرد: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است و در این راستا بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند.

موسوی افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده غالب حریق های حادث شده در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه اضافه کرد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت به خصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: از آنجایی که در ساعات بعدازظهر وزش باد شدت یافته، در این زمان نیز به هیچ عنوان آتش روشن نکنند و جهت پخت و پز از لوازم مرتبط و اجاق  گاز  استفاده نمایند؛ در صورتی که مجبور به روشن کردن آتش هستند حتماً با رعایت فاصله از درختان اطراف محل، گیاهان علوفه ای خشک شده را از محل مورد نظر آتش دور کرده و در پایان با اطمینان از خاموش شدن آتش، محل را ترک کنند.

وی تاکید کرد: مردم با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی بلافاصله از طریق شماره تلفن شبانه روزی 1504 و 139 با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان تماس بگیرند و با رعایت کلیه تدابیر حفاظتی لازم تا رسیدن مأموران اطفای حریق از گسترش آتش جلوگیری کنند.

موسوی یادآور شد: شهرداری ها و دهیاران از آتش زدن زباله ها خودداری کرده و در صورت اتخاذ این تصمیم با رعایت اقدامات ایمنی، پوشش گیاهی اطراف سایت زباله را به عرض مناسب از علوفه و گیاهان خشک پاک کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اقدام اشتباه برخی از کشاورزان در آتش زدن بقایای گیاهان در مزارع تاکید کرد: آتش زدن درختان جنگلی، بوته‌ها، بقایای گیاهی در مزارع و باغات برابر قانون جرم محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه