English

تعمیر اساسی ۱۱ فروند اسکله فلزی در بنادر هرمزگان

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس برنامه زمانبندی شده ۱۱ فروند از اسکله‌های فولادی مستقر در بنادر استان امسال نوسازی و پس از دریافت مجوزهای سازمان های رده بندی بار دیگر به چرخه خدمات الحاق می‌شود.

تعمیر اساسی ۱۱ فروند اسکله فلزی در بنادر هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ساخت، نصب و تعمیرات اساسی اسکله‌های شناور در بندر شهید رجایی اظهار داشت: در ادوار گذشته اسکله ها از جنس بتن مسلح بود و خرید آن از خارج حدود ۲۰ هزار دلار برای هر فروند هزینه در برداشت و به دلیل سنگین بودن نوع بتن آن با آبخور پایین مناسب شناورهای مدرن مسافری نبود.
پور رجبی بیان داشت: اسکله های بتونی بعد از گذشت حدود سه سال به دلیل نداشتن مقاومت در برابر امواج دریا بروز ترک بر روی عرشه و خوردگی بخش‌های زیرآبی در آن مشاهده و از طرفی نواقص پیته‌های طناب‌گیری مزید بر علت شده بود و این پیته‌ها از جای خود کنده و ایمنی پهلوگیری و تردد مسافری را با خطر مواجه می‌‌کرد.
وی بیان داشت: ارزبری عدم ایجاد اشتغال و انحصاری شدن تکنولوژی معایبی بود که متخصصان داخلی را برآن داشت تا برای نخستین بار مطالعه ساخت اسکله فولادی شناور را از سال‌های ۸۷ آغاز و در سال ۸۸ موفق به ساخت و نصب آن در بندر مسافری شهید حقانی شدند.
پور رجبی با بیان اینکه اسکله‌های شناور مسافری۲۰ متر طول و ۵ متر عرض دارد، گفت: این نوع اسکله‌ها بعد از طی مراحل آزمایش کاربردی در بندر شهید حقانی در بنادر شهید ذاکری قشم و جزایر هرمز، لارک، هنگام و شرق و غرب استان در دستور کار قرار گرفت وکل فرآیند ساختن سازه نیز زیر نظر موسسه رده بندی انجام که منجر به اخذ گواهینامه ایمنی از مرجع شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ فروند از این شناورها به دست متخصصان کشورمان بومی سازی شده است، اظهار داشت: به منظور بازدید بدنه زیرآبی و سازه، اسکله‌های فلزی شناور هر پنج سال یک بار از آب‌گیری و تعمیرات زیرآبی آنها انجام وگواهینامه‌های یاد شده تمدید می‌شود‌.
به گفته پور رجبی، امسال تعمیر اساسی ۱۱ فروند از این اسکله‌ها در دستور کار قرار دارد که تا کنون ۲ فروند آن تعمیر اساسی شده و ۲ فروند دیگر در دست تعمیر است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه