English

۱۰ درصد مشترکان خانگی ۲۴ درصد برق البرز را مصرف می کنند

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز اعلام کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک داریم که ۱۰ درصد آنها مصرف بیشتر از تعرفه دارند و ۲۴ درصد برق مصرفی این استان را به خود اختصاص داده اند.

۱۰ درصد مشترکان خانگی ۲۴ درصد برق البرز را مصرف می کنند

به گزارش خبرگزاری موج البرز، حسن کریمی  روز شنبه در نشست با خبرنگاران  اظهارداشت: یکی  از مهمترین چالش های  شرکت برق البرز طی ۶ ماه گذشته  وجود انشعاب های  برق غیر مجاز و درخواست ها برای نصب انشعاب  در خارج از بافت شهری و روستایی است.

وی بیان داشت:  دستگاه های نظارتی استان  البرز  هم درگیر این موضوع هستند و ما موظف هستیم بر اساس آیین نامه ها  به تمام درخواست ها رسیدگی کنیم و باید از شهرداری ها ، جهاد کشاورزی ،آب  منطقه ای، بخشداری و دهیاری ها استعلام بگیریم.

کریمی با بیان اینکه تا کنون قطعی مکرر برق در استان  البرز مانند سال گذشته صورت نگرفته است ، گفت: موضوعی که طی ۴۵ روز گذشته به ما کمک کرده در حوزه نیروگاه های حرارتی و برق آبی بوده که  تا کنون از نیروگاه های برق آبی  برای مصرف مشترکان البرزی استفاده نکرده ایم و برای مواقع ضروری ذخیره سازی شده است .

رامین فرج معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان البرز گفت : یکی از معضلاتی که در بخش برق  استان داریم  به واسطه گستردگی شبکه های برق  امکان حفاظت از این شبکه ها  وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای ۱۸ هزار دستگاه پست توزیع و ۱۲ کیلومتر شبکه  برق  استان امکانات حفاظت کامل  وجود ندارد و سال های اخیر با افزایش قیمت تجهیزات سارقان  اقدام به سرقت تجهیزات  کردند به طوری که  سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان این تجهیزات  به سرقت رفت.

فرج با بیان اینکه برای جلوگیری از سرقت شبکه برق تمام شبکه فشار ضعیف مسی را تبدیل به کابل های خود نگهدار  تبدیل کردیم، گفت:  اکنون کمتر از پنج درصد شبکه باقی مانده است که ارزش سرقت ندارد .

وی ادامه داد:  امسال ۳۵ کیلومتر شبکه های کابلی زمینی  در بلوارهای استان به  سرقت رفت که این شبکه ها به خود نگهدار هوایی تبدیل می شوند.

معاون شرکت توزیع برق البرز گفت : پارسال حدود یک هزارو ۲۰۰ فقره سرقت  شبکه برق در البرز رخ داد که در  سه ماهه نخست امسال تعداد این سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل  افزایش داشت .

وی افزود: در بحث پنل های خورشیدی دولت نگاه ویژه ای به این موضوع دارد و برنامه  ایجاد نیروگاه  خورشیدی  چهار هزار مگاواتی برای استان پیش بینی شده است  که زمین ساخت آن در اشتهارد جانمایی شده واکنون با کمک بخش خصوصی درصدد اجرای این پروژه هستیم.

فرج اظهارداشت: یکی از برنامه های در دستور کار این است که برای  اینکه خاموشی را به واسطه کمبود تولید به مشترکان خانگی  اعمال نکنیم  در کنار بخش صنایع و چاه های کشاورزی استفاده از روشنایی معابر  را کم کتنیم که می بایست ۳۰ درصد روشنایی معابر استان خاموش شود.

وی افزود: در اقداماتی برای جلب رضایت مردنم وکاهش خاموشی ها در استان در دست  اجرا داریم .

محمدمهدی بهرامی معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق البرز گفت : با هماهنگی پلیس امنیت اقتصادی  در سه ماهه نخست امسال ، چهار هزارو ۵۰۰ ماینر غیر مجاز در البرز کشف شده است .

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه