English

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد:

تا زمانی که مهار گرانی صورت نگیرد، خدمت صادقانه به چشم نمی‌آید

امام جمعه اهواز گفت: دولتمردان و مردم بدانند تا زمانی که مهار گرانی اتفاق نیفتد اگر شب و روز خدمت صادقانه انجام شود که البته انجام می شود، این تلاش به چشم نمی آید.

تا زمانی که مهار گرانی صورت نگیرد، خدمت صادقانه به چشم نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه های نماز جمعه امروز (سوم تیرماه) با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار کرد: بنا به قرآن کریم ازدواج به وجود آوردن ترین، مطمئن ترین و آرامش بخش ترین رابطه ها و آغازگر زندگی همراه با طراوات و مودت است؛ در ازدواج و تشکیل خانواده جاذبه معنوی بین زن و مرد ایجاد می شود و گرنه شهوترانی نمی تواند از نشانه های الهی باشد.

وی با بیان اینکه کمالی که در سایه ازدواج در انسان ایجاد می شود قابل مقایسه با دیگر موارد نیست، افزود: انتخاب همسر باید مطابق با معیارهای شرعی باشد؛ کمالات، تولید و بقایای نسل، سلامت، امنیت جامعه، عفت، دوری از گناه، رشد و شکوفایی استعداد و تقویت و تثبیت صفات و هویت جنسی از آثار ازدواج هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به در پیش رو بودن سالروز شهادت امام محمد تقی(ع) بیان کرد: در روایتی ایشان می فرماید هرگز انسان نمی تواند جایی زندگی کند که خدا نباشد.

وی با اشاره به اجرای طرح میز خدمت در نماز جمعه تصریح کرد: عزیزی می گفت میزهای خدمت بازی است اما واقعا میزهای خدمت بازی است یا می خواهیم کاری کنیم؟ خداوند به ما توفیق داده که میز خدمت را راه اندازی کنیم بنابراین اینجا محضر خدا است و عزیزی که اینجا مراجعه می کند با هزار امید می آید.

امام جمعه اهواز افزود: اهالی روستای ابوالفضل(ع) می گویند چندین بار مراجعه کردند مشکل برقشان حل نشد. اهالی ساختمان منطقه ۳۰۰ دستگاه (ساختمان عدالت ۲) وعده گرفتند تا در یک هفته منزلشان تامین شود و پذیرفتند در مدرسه ای زندگی کنند و با شرایط سخت زندگی می کنند که در یکی دو روز آینده این مهلت یک هفته تمام می شود بنابراین از مسئولان می خواهیم این مسائل مردم را پیگیری کنند.

موسوی فرد گفت: مسئولانی که در میز خدمت هستند بدانند کسانی که اینجا مراجعه می کنند پس از اینکه در ادارات دست رد به سینه شان زده اند برای استفاده از این ظرفیت آمده اند بنابراین مسئولان اگر می توانند کاری انجام دهند قولش را بدهند اما اگر نمی توانند کاری انجام بدهند بگویند نمی توانند تا بدبینی ایجاد نشود.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در محضر خدا یکی از بزرگترین عبادات حل مشکلی از مشکلات مردم است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهدای ۷ تیرماه سال ۶۰ بیان کرد: شهدای مظلوم ۷ تیرماه به ویژه شهید بهشتی از برترین شهدای انقلاب هستند؛ وی مانند سنگ آسیاگردانی بود که با گردش خود ده ها کار می کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضاء تلاش می کند و باید سعی کند این تلاش ها مستمر و قاطع باشد. قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است بنابراین باید به گونه ای عمل کند که خلافکار از شنیدن نام این دستگاه تنش بلرزد و جرات نکند در جامعه دینی و اسلامی ما خلاف کند. همچنین باید سایه عدالت گستر دستگاه قضاء به گونه ای باشد که همه مردم در سایه ایجاد عدالت نظام اسلامی قرار بگیرند و احساس امنیت و آرامش کنند.

وی بیان کرد: اگر مردم احساس می کنند میز خدمت به درد نمی خورد باید جمع شود. قالب افرادی که در مورد اشتغال مراجعه می کنند توجه نمی کنند. گاهی اوقات باید دو ماه دنبال مسئولی دوید تا با او ملاقات کرد اما در میز خدمت به راحتی می توان مشکلات را با این مسئول مطرح کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: برخی فکر می کنند ما هر کار نشدنی را شدنی می کنیم در حالی که این گونه نیست. خیلی از کارها از جمله اشتغال از دست ما بر نمی آید. ما راهکار برای اشتغال می دهیم و با مهارت آموزی شغل ایجاد می شود.

موسوی فرد با اشاره به از بین رفتن تعداد زیادی از مسلمانان افغانستان در پی وقوع زلزله با همدردی با مردم این کشور گفت: افرادی که توان دارند باید تا حد توان به این مردم مسلمان کمک کنند.  

امام جمعه اهواز گفت: امروزه تعداد قابل توجهی از عزیزان محروم به دلیل نداشتن پول برای اجاره خانه اثاث به دست هستند. صاحبخانه ها در پیشگاه خداوند چه جوابی می دهند؟ بنابراین باید مردم رحم کنند. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر تقوای الهی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بار در قرآن کریم در قالب های گوناگون به تقوای الهی توصیه شده است و اگر تقوی در جامعه باشد این مصیبت ها در جامعه رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق ویژه تقوی، تقوای تبیین است، تصریح کرد: قالب افراد در ایران اسلامی روحیه شاگردپذیری دارند در حالی که انبوه اطلاعات بدون حد و مرز به ویژه در فضای مجازی بر سر مردم می بارد.

امام جمعه اهواز گفت: جامعه مومن باید بر فضای مجازی تسلط داشته باشد به گونه ای که زمینه ساز تسلط بر اشراف، بر پایه فرهنگ تدین باشد.

موسوی فرد تصریح کرد: اگر امروزه نظام سلطه ای که این گونه شایعه پمپاژ می کنند فاسد نیستند پس چه کسانی فاسد هستند؟ امروزه زودباوری، ساده انگاری، ظاهربینی، شتاب زندگی و تعجیل در قضاوت زمینه های خطرناکی هستند که در جامعه مشاهده می شود. دولتمردان و مردم بدانند تا زمانی که مهار گرانی اتفاق نیفتد اگر شب و روز خدمت صادقانه انجام شود که البته انجام می شود، این تلاش به چشم نمی آید.

وی افزود: بخش قابل توجهی از کار در این زمینه به دستگاه قضاء مربوط می شود؛ اگر نظارت به گونه ای باشد که اجناس به قیمت های تعیین شده به فروش برسند مردم امیدوار می شوند. با وجود اینکه این انقلاب بیش از ۴۰ سال زحمت کشید و عملکرد مثبتی داشته است اگر گرانی ها مهار نشود و سفره تنگ شود و مقایسه انجام شود، هر چه کار و تلاش شود به نظر کمتر می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی