English

معاون امور اقتصادی استانداری یزد تاکید کرد:

ضرورت ایجاد شبکه‌های فروش محصولات گلخانه ای تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی

سومین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد به دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

ضرورت ایجاد شبکه‌های فروش محصولات گلخانه ای تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در ابتدای این نشست جعفر رحمانی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد به تشریح دستورکارهای این نشست پرداخت و از اهمیت این کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سخن گفت.

در ادامه سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به طرح نظام استعدادیابی دانش‌آموزان خواستار توجه ویژه آموزش و پرورش استان به این طرح شد و گفت: کارکردهای پنهان آموزش و پرورش باید قوی‌تر از کارکردهای نهان آن باشد.

عظیمی با توجه به سابقه طولانی استان در تولید محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی بر ایجاد شبکه‌های فروش  محصولات تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد و بیان داشت: تا زمانی که سردخانه‌های چند منظوره در استان راه‌اندازی نشود ریسک برداشت برای  گلخانه‌داران استان بالا می‌رود.

وی اقدام مهم سازمان جهاد کشاورزی استان را سیاست‌گذاری در راستای توانمندسازی برداشت کنندگان از محصولات نوین گلخانه‌ای دانست و تامین زیر ساخت‌ها را در این بخش ضروری عنوان کرد.

 عباس حاجی حسینی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی یزد نیز در این نشست به فعالیت‌های نوین گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و به تشریح عملکرد اشتغال و سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداخت.

حاجی‌حسینی با بیان اینکه مجموع سطح زیر کشت گلخانه‌های استان 2050 هکتار است، افزود: سرجمع تولیدات داخلی گلخانه‌ای استان 590 هزار تن است که 20 درصد تولید کشور بوده و در جایگاه سوم در میان سایر استان‌ها قرار دارد.

وی از ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده به قیمت روز 123500 میلیارد ریال در این حوزه سخن گفت و بیان داشت: تاکنون گلخانه‌های استان 14350 شغل مستقیم و 10250 شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌ که سهم بسزایی در اشتغالزایی برای استان به همراه داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر ارزش صادراتی محصولات گلخانه‌ای استان 100 میلیون دلار در سال است.

بررسی مشکلات باشگاه کارآفرینان نوجوان استان یزد و بررسی درخواست متقاضیان صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی از دیگر دستورکارهای سومین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بود که مورد بحث و تصمیم‌گیری اعضای حاضر در این نشست قرار گرفت و در نهایت مصوب شد.

همچنین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای شهرستان تفت پس از ارایه از سوی مشاور طرح ، مورد نقد و بررسی اعضاء قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه