English

ناترازی عرضه و تقاضای برق در کشور/ اجرای طرح خانه به خانه در یزد برای کاهش مصرف برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه در یزد برای کاهش مصرف برق، تصریح کرد: تعویض پوشال، سرویس کولر و نصب سایه بان از جمله اقدامات قابل اجرا در این طرح است.

ناترازی عرضه و تقاضای برق در کشور/ اجرای طرح خانه به خانه در یزد برای کاهش مصرف برق

به گزارش خبرگزاری موج یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد با اشاره به مشکلات عرضه  سیمان در بازار یزد تصریح کرد: از ابتدای سال تا به امروز هیچگونه محدودیت و قطعی برای کارخانه سیمان تجارت مهریز اعمال نشده و تامین برق این کارخانه بدون قطعی و برحسب نیاز آن بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی و برنامه ریزی دقیق انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و استانداری یزد، به کارخانه سیمان اعلام شد که برق مورد نیاز این کارخانه تامین خواهد شد و امکان تولید همچنان وجود دارد، اما به دلیل نیاز این کارخانه، وارد تعمیرات بخشی از تجهیزات خود شده و تولید آن کاهش یافته است.

اسدی با اشاره به برنامه ریزی دقیق وزارت‌های صمت و نیرو بر اساس ناترازی عرضه و تقاضای برق در کشور خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات و مذاکرات لازم جهت گذر موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ انجام شده و همچنین تلاش شده زمان تعطیلات و تعمیرات صنایع نیز برای مدیریت مصرف انرژی، در ایام پیک بار قرار گیرد.

وی در تشریح طرح مدیریت مصرف خانه به خانه، ضمن تاکید به صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش روشنایی و بار سرمایشی غیرضروری خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از اجرای موفق این طرح برای ۱۰۲۹ خانوار در سال گذشته، اجرای مرحله دوم این طرح نیز با همکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان یزد و دفتر فرهنگی و امور اجتماعی استانداری یزد برنامه ریزی شده و به زودی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: تعویض پوشال، سرویس کولر و نصب سایه بان از جمله اقدامات قابل اجرا در این طرح است که علاوه بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق، افزایش خنک کاری و بازدهی کولر‌های آبی را به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه