English

یزد همچنان در رتبه دوم توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین گزارش وضعیت استان ها در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات(IDI) منتهی به سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ منتشرشد.

یزد همچنان در رتبه دوم توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش خبرگزاری موج یزد، استان یزد در ارزیابی دو دوره اخیر، جایگاه دوم شاخص توسعه یافتگی فاوا(IDI) همراه با بهبود مستمر امتیاز را کسب کرده است.

در سه سال گذشته استان یزد رتبه‌ سوم این شاخص با بهبود مستمر عملکرد در هر دوره  را کسب کرده‌ بود و از  سه ماهه سوم سال گذشته با یک پله صعود در رتبه دوم کشور قرار گرفت. این دوره نیز با بهبود مستمر امتیاز، جایگاه دوم کشور در شاخص توسعه یافتگی فاوا (IDI) و رتبه دوم در زیرشاخص های دسترسی و مهارت را حفظ کرده و در شاخص استفاده از زیرساخت های ارتباطی نیز در رتبه چهارم قرار دارد.

کسب رتبه دوم در زیر شاخص سطح دسترسی مردم به زیرساخت‌های ارتباطی در ارزیابی‌های دو سال گذشته تداوم داشته و دارای رشد مستمر امتیاز بوده است و این موضوع بیانگر اهتمام وزارت ارتباطات و عملکرد خوب استان یزد در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرها و روستاها و جاده‌های مواصلاتی است که باوجود تراکم کم‌جمعیتی در استان، به‌خوبی محقق شده است.

بر اساس این گزارش، یزد در زیرشاخص دسترسی با ۹۰ درصد تحقق رتبه دو، زیر شاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه دو و زیر شاخص استفاده با ۷۳ درصد تحقق رتبه چهارم کشور را دارد ضمن این که در شاخص دسترسی مردم به رایانه، رتبه اول کشور را حفظ کرده است.

باتوجه به توانمندی و ظرفیت بالای استان در حوزه اقتصاد دیجیتال، دولت هوشمند و دسترسی مردم و کسب و کارها به زیرساخت های مناسب ایجاد شده در حوزه ICT،  شرایط برای اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری تولید دانش بنیان اشتغال آفرین، سند تحول دولت‌ مردمی، سند تحولی "یزد نوین"،  اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات و  نهضت فیبر نوری برای دسترسی مردم و کسب و کار های استان به شبکه‌ پرسرعت در بستر FTTX  و در نتیجه توسعه اقتصاد دانش بنیان، ایجاد اشتغال پایدار در شهر و روستا و  تحول دیجیتال در استان یزد فراهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه