English

سرهنگ جمشید محبت خانی در همدان؛

اشتباه در استفاده از سلاح موجب گرفتار شدن محیط بانان می شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست​ افزود: کوچکترین ناآگاهی به قوانین، تصمیم هیجانی و اشتباه در استفاده از سلاح موجب گرفتار شدن محیط بانان و برخی مواقع صدور احکام سنگین قضایی برای افراد می شود.

اشتباه در استفاده از سلاح موجب گرفتار شدن محیط بانان می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ جمشید محبت خانی  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست روز پنج‌شنبه در همایش بررسی وظایف ضابطی محیط‌بانان غرب کشور که در همدان برگزار شد، افزود:  کوچکترین ناآگاهی به قوانین، تصمیم هیجانی و اشتباه در استفاده از سلاح موجب گرفتار شدن محیط بانان و برخی مواقع صدور احکام سنگین قضایی برای افراد می شود.

وی افزود: در برخی پرونده های مرتبط با محیط بانان به علت بی توجهی در تنظیم صورتجلسه، مطالب ما در دستگاه قضایی و شعبه تجدید نظر مدنظر قرار نگرفت هرچند که حکم صادره از طریق دیوان، نقض شد.

به گفته سرهنگ محبت خانی، سعید مومیوند از محیط بانان استان همدان نیز با تلاش و پیگیری مستمر مدیران سازمان محیط زیست استان و تعیین کارشناس دقیق برای این پرونده، آزاد شد.

وی با بیان اینکه سلاح دست محیط بان پدافند است، اظهار داشت: نظارت، ریاست و آموزش ضابطان بر عهده دادستانی است که این جلسات آموزشی باید در استان ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: محیط بان نمی تواند به سمت فرد مسلحی که ده‌ها گونه جانوری را  شکار کرده، شلیک کند که این نوعی نقص در رابطه با استفاده از سلاح برای این افراد است.

وی با بیان اینکه در مواجهه با شکارچی نباید احساسی عمل کرد، افزود: تا زمان اصلاح نشدن قانون این رویه را باید توجه قرار دهیم زیرا محیط بان نمی‌تواند به سمت شکارچی متخلف در حین فرار، خودرو و موتور سیکلت آنها با وجود شکار چندین راس جانور شلیک کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط بانان مکلف به آشنایی با سلاح سازمانی و داشتن مجوز حمل سلاح هستند، تاکید کرد: محیط بان در صورت نداشتن مجوز حمل سلاح یا پایان یافتن تاریخ استفاده از آن، به هیچ وجه مجاز به تحویل گرفتن و حمل سلاح نیست.

به گفته وی، سلاح محیط بانان نقشی پدافندی و برای دفاع از جان دارد بنابراین شلیک به سمت شکارچیان باید آخرین راهکار محیط بان برای زمین گیر کردن متخلف باشد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست دنبال تبدیل وضعیت بیش از ۳۰۰ محیط بان طرحی و شرکتی شاغل در این حوزه است چرا که این افراد با وجود توانمندی و داشتن سابقه و تجربه، حقوق بسیار ناچیزی دریافت می کنند.

به گفته وی، برای تبدیل وضعیت این افراد در دولت گذشته ۲ مرحله مکاتبه با رییس سازمان محیط زیست و امور استخدامی انجام شد که منجر به نتیجه هم نشده است.

سرهنگ محبت خانی افزود: محیط بانی شغل مسلحانه است بنابراین باید از نظر حقوق و مزایا با نیروهای لشکری تطبیق داده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه