English

ممبینی عنوان کرد:

نوبت‌دهی اینترنتی سنجش سلامت نوآموزان در خوستان آغاز شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از آغاز نوبت‌دهی اینترنتی سنجش سلامت نوآموزان در مدارس استان خوزستان خبر داد.

نوبت‌دهی اینترنتی سنجش سلامت نوآموزان در خوستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ، علی ممبینی اظهار کرد: نوبت‌گیری سنجش از امروز ۲۴ خردادماه آغاز شده است و تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت. از امروز سامانه اینترنتی برای نوبت‌گیری فعال می‌شود و اولیا می‌توانند با مراجعه به مدارس ابتدایی نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

وی با اشاره به هزینه انجام سنجش سلامت گفت: در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزار تومان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: ۶۱ پایگاه شهری و روستایی و سه پایگاه عشایری در استان خوزستان به منظور انجام سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان پیش‌بینی شده است. افتتاح طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی و بدو ورود به دبستان  اول تیرماه در منطقه باوی و با حضور مسئولان استانی خواهد بود.

ممبینی بیان کرد: اطلاع‌رسانی به مسئولین پایگاه‌های سنجش به منظور آمادگی و انجام نوبت‌دهی نوآموزان پایه اول در حال انجام است و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در رفت و آمد و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌ها و کلاس‎‌های توجیهی – آموزشی آزمایندگان تحصیلی و شنوایی و بینایی برای  مسئولین پایگاه‌ها صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی و اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است. مداخله بهنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در پایان با تاکید بر حضور به موقع دانش‌آموزان در ساعت مقرر نوبت‌دهی در پایگاه سنجش افزود: صرف صبحانه مناسب و داشتن استراحت کافی از توصیه‌های ضروری به اولیا و دانش‌آموزان قبل از مراجعه به پایگاه سنجش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه