English

شهردار کرمانشاه به میراث فرهنگی هشدار داد:

تعلل در پروژه تله‌ کابین خسارت میلیاردی به شهر کرمانشاه وارد می‌ کند

شهردار کرمانشاه با تاکید بر لزوم اجرای پروژه تله کابین بعنوان مطالبه شهروندان گفت: موافقت اصولی این پروژه را باید میراث فرهنگی اعلام کند و هرگونه تعلل در این امر، خسارات میلیاردی وارد می‌کند.

تعلل در پروژه تله‌ کابین  خسارت میلیاردی به شهر کرمانشاه وارد می‌ کند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نشست بررسی مشکلات پروژه‌های تله‌ کابین، قطار شهری و بافت فرسوده کرمانشاه به ریاست دکتر نادر نوروزی شهردار کرمانشاه و با حضور دکتر جمشید جعفرپور مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی، جبار گوهری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و مسؤلین مربوطه برگزار شد.

نوروزی در این نشست با بیان اینکه پروژه تله کابین مطالبه مردم شهر است اظهار داشت: این پروژه با رعایت تمام شرایط میراث، موافقت اصولی و بدون آسیب به طاق‌بستان شرایطی را برای توسعه گردشگری کرمانشاه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به عدم دریافت موافقت اصولی در گذشته و عدم صلاحیت پیمانکار افزود: اکنون پیمانکار جدیدی برای این امر در نظر گرفته شده و آماده انجام عملیات است.

شهردار کلان‌شهر کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه هیچ گونه مشکلی برای آثار تاریخی بخصوص طاقبستان نخواهد داشت، تصریح کرد: اکنون مدیرکل میراث فرهنگی استان باید موافقت اصولی را از وزارت میراث فرهنگی اخذ کند.

وی با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته زمانی را برای بررسی این موضوع تعیین کردیم گفت: متأسفانه این امر محقق نشد و خواست ما این است که کارشناسان میراث فرهنگی موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

نوروزی با بیان اینکه تعلل در این امر خسارت میلیاردی به شهرداری وارد می‌کند تاکید کرد: مشکلات این پروژه باید حل شود، تعلل خسارتی را وارد کرده است که حتی می‌توانیم طرح دعوا کنیم چراکه هیچ گونه ضوابط میراث فرهنگی نقض نشده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه نمایندگان مجلس نیز در این خصوص قصد طرح سؤال از وزیر میراث فرهنگی را دارند خاطرنشان کرد: اما خواست ما حل این موضوع در مرکز استان بوده و حرف این است که میراث فرهنگی موافقت اصولی را اعلام کند.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه در بافت فرسوده میراث فرهنگی باید حریم را مشخص کند گفت: اکنون تمام بافت فرسوده به مخروبه تبدیل شده است و بیش 300 هکتار مجوز ساخت داده نمی‌شود، مگر کدام ابنه تاریخی در آنجا وجود دارد.

شهردار کرمانشاه اشاره ای نیز به پروژه قطار شهری داشت و با بیان اینکه تاکنون و به قیمت کنونی 2500 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است خاطرنشان کرد: تغییراتی را در این پروژه اعمال کرده ایم و در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه نیز برای آن بودجه أخذ خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان اینکه برای ایجاد تونل در محدوده شکارگاه خسرو پرویز نیز میراث فرهنگی باید موافقت اصولی را اعلام کند، به پروژه شهربازی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی مخالف ایجاد چرخ فلک است چرا که ارتفاع دارد، درحالی که این سازه نیست و از لحاظ قانونی مشکلی نخواهد داشت.

گفتنی است که در پایان این نشست، دکتر نوروزی شهردار کرمانشاه با همراهی مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی و دیگر مسؤلین همراه، از بافت فرسوده کرمانشاه، پروژه تله کابین و شهربازی بازدید کردند و از نزدیک روند و مشکلات پیش‌روی پروژه ها را بررسی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه