English

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور:

تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در ۱۵۰ امامزاده کشور انجام می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان بزرگترین پایگاه های فرهنگی در کشور محسوب می‌شوند.

تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در ۱۵۰ امامزاده کشور انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، شامگاه شنبه حجت الاسلام غلامرضا عادل در مراسم افتتاح شبستان امام رضا(ع) حرم امام‌زاده علی‌صالح(ع) که با حضور استاندار، فرماندار مهران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و... برگزار شد با بیان اینکه در کشور بیش از ۸ هزار امام‌زاده وجود دارد اظهار داشت: عملیات تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در سطح ۱۵۰ امامزاده انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان بزرگترین پایگاه های فرهنگی در کشور محسوب می‌شوند افزود: برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی در صحن مطهر امامزادگان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عادل در پایان خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا از طریق امام‌زادگان حدود ۲ و نیم میلیون بسته معیشتی بین مردم و نیازمندان توزیع شد.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عزیزی نیز در ادامه این مراسم گفت: برای بهره‌برداری از فاز اول شبستان بزرگ امام رضا حرم مطهر امامزاده علی صالح بیش‌از ۵ میلیارد تومان هزینه‌شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ادامه به کلنگ‌زنی احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوبایت امامزاده علی صالح(ع) اشاره کرد و گفت: میزان اعتبار در نظرگرفته شده برای این پروژه بیش از ۱۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه شرکت الکتروصنعت کاسیب عملیات اجرای این پروژه را به عهده دارد افزود: ۲ هزار متر زمین برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه استانداری ایلام آمادگی دارد با همکاری اوقاف و امور خیریه استان در ساخت صحن سرای حضرت معصومه (س) در کنار شبستان حضرت امام رضا ( ع ) صالح آباد مشارکت کند، اظهار داشت: از همه کسانی که برای ساخت این شبستان بزرگ کمک کرده اند تشکر و قدردانی می کنم. 

وی در ادامه از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران، خانواده معظم شهدا و امام جمعه مهران و فرماندار و ... تمامی کسانی که در این کار خیر مشارکت کرده اند، قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه