English

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

ضریب ۷۰ درصدی امنیت غذایی در ایران/ماندگاری بالای محصولات غذایی با پرتودهی

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه ضریب امنیت غذایی در ایران ۷۰ درصد است، گفت: تولیدکنندگان می‌توانند برای نگه‌داشت محصولات خود از این تکنولوژی استفاده کرده و محصولاتی را با ماندگاری بیشتر تولید کنند.

ضریب 70 درصدی امنیت غذایی در ایران/ماندگاری بالای محصولات غذایی با پرتودهی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، غلامرضا نوری در همایش توسعه کاربرد پرتودهی در صنایع غذایی و کشاورزی در اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: از فعالان عرصه استاندارد و بهداشت تقاضا داریم که سوالات خود را به‌صورت علمی مطرح کنند که دراین‌صورت قطعا پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای را خواهند شنید؛ چراکه اگر به‌صورت کاملاً ایده‌آل و مطلق نگاه کنیم، حتی نفس‌کشیدن انسان‌ها و حیوانات نیز مخلّ محیط‌زیست هستند.

وی افزود: در کشور خود با جمعیت بالای ۸۰ میلیون و با ضریب امنیت غذایی ۷۰ درصدی مواجه هستیم و با توجه به برنامه‌ افزایش جمعیتی که در پیش گرفته‌ایم، رفته‌رفته نیاز ما به بحث امنیت غذایی بیشتر خواهد شد و ما باید از همه‌ی روش‌های ممکن برای تامین امنیت غذایی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث پرتودهی موضوعی عجیب و تازه‌ای نیست چراکه بسیاری از محصولاتی که ما به کشور وارد می‌کنیم، از این طریق تولید و بسته‌بندی شده‌اند و کسانی که در کشورهای دنیا با چاپ مقالات قصد ایجاد شبهه دارند، می‌خواهند مانع پیشرفت امنیت غذایی ما شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی که صدها کلاهک هسته‌ای دارد، علی‌رغم اعلام رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن استفاده‌ نظامی از انرژی هسته‌ای، همچنان قصد ایجاد شبهه و مانع در راستای پیشرفت کشور ما را دارد و همه این کشورها با علم به این‌که هدف ما فقط استفاده‌ صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در بحث دانش و فناوری است، قصد ایجاد مانع برای این فعالیت‌های علمی و صلح‌آمیز ما را دارند.

وی، با اشاره به حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از بحث پرتودهی مواد غذایی نیز گفت: خوشبختانه امسال در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اولین‌بار در کنار موضوع دانش بنیان، بحث استفاده از پرتودهی نیز در بودجه گنجانده شد و این‌موضوع جزء فعالیت‌هایی است که مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه