English

پیگیری‌های «احمد مرادی» جواب داد؛

کاهش آلام بیماران هرمزگانی با تأمین ۳۰ دستگاه دیالیز جدید

پس از پیگیری‌های احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با مشارکت استانداری هرمزگان و گروهی از صنایع استان علاوه بر تصویب خرید 30 دستگاه دیالیز خارجی جدید، عملیات ساخت ساختمانی مجزا برای این بیماران نیز وعده داده شد.

کاهش آلام بیماران هرمزگانی با تأمین 30 دستگاه دیالیز جدید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مستهلک شدن دستگاه‌های دیالیز موجود در هرمزگان موضوعی است که باعث شده تا بیماران کلیوی علاوه بر مرارت‌های حاصل از بیماری با رنج رفت‌وآمدهای متعدد، معطلی در انجام دیالیز، کاهش کیفیت درمان و ایجاد عوارض متعدد روبه‌رو شوند.

درک حساسیت موضوع

ازاین‌رو در ماه گذشته «احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با مطالبه‌گری این موضوع از مدیریت ارشد استان، استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی را پای کار آورد تا از نزدیک وضعیت دستگاه‌های بی‌کیفیت دیالیز بیمارستان شهید محمدی را مشاهده کنند و با هم‌فکری دستگاه‌های دخیل راهکاری برای بهبود این شرایط بیایند.

خبری مسرت‌بخش

در همین رابطه امروز خبر مسرت باری مبنی بر تأمین 30 دستگاه دیالیز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مخابره شد که برای مشخص شدن ابعاد مختلف این موضوع گفت‌وگویی را با «احمد مرادی» ترتیب دادیم.

مرادی با ابراز خرسندی از این اتفاق، بیان داشت: بنا بر مشاهدات میدانی و گزارش‌هایی که مردم شریف هرمزگان به بنده ارائه کردند، متوجه رنج مضاعف بیماران دیالیزی استان شدم و سعی کردم تا بنا بر وظیفه‌ای که مردم بر دوشم قرار داده‌اند، پیگیر حقوق آنان باشم.

نارضایتی از دستگاه‌های دیالیز موجود

وی اضافه کرد: بیماران از وضعیت دستگاه‌های ایرانی بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی به‌شدت نارضایتی بودند و تکمیل نشدن روند درمان یا فوت ناشی از بیماری را به کیفیت این دستگاه‌ها مربوط می‌دانستند که همین مسئله حساسیت موضوع را برایم دوچندان کرد.

بازدید و احصا وضعیت موجود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این شرایط به گروه بیماران مراجعه‌کننده این وعده را دادم تا ضمن پیگیری این موضوع، مشارکت استاندار هرمزگان را برای رفع این دغدغه جلب کنم که به بازدید و احصا وضعیت موجود رسید.

وی ضمن تقدیر از همراهی استاندار هرمزگان برای ساماندهی این وضعیت، بیان داشت: ازاین‌رو امروز 18 خرداد جلسه‌ای ترتیب داده شد که توانستیم ضمن بازدید مجدد از بیمارستان با مساعدت و همراهی گروهی از صنایع استان، به نتیجه‌ی دلخواه یعنی تأمین 30 دستگاه دیالیز جدید دست یابیم.

ایجاد ساختمان جدید

مرادی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد استانداری هرمزگان با بودجه‌ی خود مکانی را در محوطه این بیمارستان برای بیماران دیالیزی در اسرع وقت بسازد و یک سالن انتظار همراه بیمار هم در این مکان ایجاد خواهد شد.

دستگاه‌های باکیفیت خارجی

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به کیفیت دستگاه‌هایی که قرار است خریداری شود نیز گفت: 30 دستگاه خارجی برای بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی تهیه خواهد شد که امیدواریم به کاهش آلام بیماران دیالیزی بیانجامد.

اقدامات دانشگاه علوم پزشکی

 وی در پایان بیان داشت: در خصوص وعده غذایی بیماران و همراه آنان و همچنین تأمین پزشک برای این بخش نیز دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت را متقبل شد و در این خصوص نیز نگرانی برای شهروندان وجود نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی