English

در محکومیت اقدام ضدفرهنگی جشنواره فیلم کن بیانیه‌ای صادر شد

فیلمسازان، کانون‌های فیلم و عکس، انجمن‌ها و اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در محکومیت اقدم سیاسی، ضدفرهنگ و ضدهویت و اعتقادات ایرانی جشنواره فیلم کن بیانیه‌ای صادر کردند.

در محکومیت اقدام ضدفرهنگی جشنواره فیلم کن بیانیه‌ای صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، متن بیانیه بدین شرح است:

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

(می‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید)

آنچه که در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن اتفاق افتاد و فیلم موهن و سخیف «عنکبوت مقدس» را به عنوان اثری قابل توجه نشان داد، اتفاق تازه‌ای نیست. دستان بسیاری هماره در ساخت و پرداخت و برکشیدن در کارند تا جشنواره‌هایی مانند جشنواره کن را محملی نمایند برای تحقیر و توهین به آنچه نمی‌پسندند؛ مبارزه‌ای به اصطلاح فرهنگی که بنایی بر بی‌فرهنگی و بی‌هنری دارد.

این دستان ناپاک و مغرض، هر گاه که اراده کرده، برای نیل به اهداف شیطانی خود، ترفندی داشته است و این بار خون پاک هنر را به پای صنعت مفسدانه سرمایه‌داران ریخته و سینما را قربانی کینه‌های اسلام‌ستیزانه خود کرده است.

ما باورمندان به اسلام و ایران، ما رهروان امامان معصوم، ما زائران امام مظلوم و غریب توس، که عمری با الطاف و التفات آن عزیز از بلای روزگار جان به در برده‌ایم معقتدیم که این هرزه‌درایی‌ها و یاوه‌بافی‌ها، هنر نیست و نه تنها کوچک‌ترین خدشه‌ای به باور باورمندان و ایمان مومنان نخواهد زد که آبرو و حیثیت نداشته قلم‌به‌مزدها و بسازبفروش‌های بی‌هنر را بیشتر بر باد داده و خواهد داد.

ما ارادتمندان آن حضرت بزرگوار، آن ضامن آهوان بی‌قرار با محکومیت این فیلم و همه آثاری که نظر به وهن مقدسات ما و دیگر ادیان الهی دارند، برآنیم تا در پاسخ، قلم به زیارت و هنر به سیادت ایشان بفرساییم و دیگر بار از حرم مطهر امام بی‌پناهان دفاع کنیم.

(فیلمسازان، کانون‌های فیلم و عکس، انجمن‌های سینمایی و اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه