English

آیت الله رئیسی در تبریز:

به دنبال فعال کردن همکاری ها در سازمان شانگهای و سازمان اکو هستیم/ مانعی برای استقلال مس آذربایجان نیست

رئیس جمهور گفت:ما به دنبال فعال کردن همکاری ها هم در سازمان شانگهای و هم سازمان اکو هستیم.

 به دنبال فعال کردن همکاری ها در سازمان شانگهای و سازمان اکو هستیم/ مانعی برای استقلال مس آذربایجان نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت:همه امور و صنایع باید دانش بنیان شوند و وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی موظف هستند که کارهایشان را با شرکت های دانش بنیان پیش ببرند. 

وی افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیرای از قبیل معادن مس و طلا دارد که می تواند با افزایش تولید منجر به اشتغال زیاد شود.؛ حتما باید صنایع پایین دستی معادن مس فعال شوند تا ضمن ایجاد ارززش افزوده، منجر به اشتغال زایی نیز بشود. 

وی اضافه کرد: مانعی نیز برای استقلال مس آذربایجان نیست و خواست دست اندرکاران صنعت مس می تواند عملیاتی شود. 

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های تجاری و صادراتی آذربایجان شرقی گفت: در بازدید از منطقه مرزی جلفا مشاهده کردم که زمینه تجارت در آنجا کاملا فراهم است، مشکلاتی در جلفا بین منطقه آزاد و سرزمین اصلی وجود داشت که تصمیماتی برای حل آنها گرفته ششد که اگر اجرایی شود می تواند حتما موجب تحول در تجارت و صادرات شود.

وی ادامه داد: می توانیم در جلفا هم واحدهای صنعتی و هم صادرات را فعال کنیم و با استفاده از ظرفیت مسیر ریلی در این منطقه می توان با کشورهای همسایه گفت و گو کرد تا سریعا گشایش به وجود آید تا در مددت کوتاهی صادرات با سرعت انجام گیرد. 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه رونق تجارت و صادرات در این منطقه منجر به افزایش تولید و اشتغال می شود، گفت: مساله مهم این این دولت ارتباط با همسایگان است که مورد تاکید می باشد. 

وی با اشاره ظرفیت بخش کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این استان در زمینه کشاورزی با مشکلاتی مواجه است که بیشترین رقم را در سفر استانی به آن اختصاص دادیم که می تواند به رونق این بخش کمک کند. 

وی ادامه داد: از جمله طرح های مورد درخواست اکثر مردم، خطوط ریلی و تسریع ارتباط با کشورهای همسایه است که ما نسبت به آن تصمیم گیری کردیم؛ آذربایجان شرقی بیشترین بزرگراه ها را در کشور دارد که نسبت به رفع مشکلات آنها نیز در این سفر تصمیم گیری شد. 

رئیس جمهور در ارتباط با موضوع آسیب های اجتماعی نیز گفت: اعتباراتی به صورت خاص در این سفر برای بعصی آسیب های اجتماعی اختصاص یافت که باید اقداماتی در این راستا انجام شود. 

وی اتمام طرح های نیمه تمام را اولویت اساسی دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: نه همه طرح های نیمه تمام، بلکه طرح های نیمه تمام اولویت دار در سفر استانی امروز مشخص و اعتباراتی برای آنها تعیین شد که کار اجرایی شان باید انجام گیرد و شما رسانه ها حتما می توانید ناظران این طرح ها باشید تا آثار این مصوبات و سفر استانی برای مردم ملموس شود. 

وی با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات تجاری با کشورهای پیرامونی گفت: من در سفر اخیرم به تاجیکستان اعلام کردم اولویت ما فعال کردن سیاست همسایگی است و در سفر چند روز قبل رئیس جمهور تاجیکستان به ایران نیز معلوم شد که تجارت دوجانبه چهار برابر افزایش یافته است. 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ظرفیت های بسیاری در ایران وجود دارد که کشورهای همسایه می تواند بازار مهمی برای آن باشد، افزود: ما به دنبال فعال کردن همکاری ها هم در سازمان شانگهای و هم سازمان اکو هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه