English

آیت‌الله جوادی آمل:

دشمنان برای برداشتن تفکر توحیدی جامعه صف بستند

یکی از مراجع تقلید گفت: دشمنان برای برداشتن تفکر توحیدی جامعه صف بستند.

دشمنان برای برداشتن تفکر توحیدی جامعه صف بستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در آیین گرامیداشت مقام مرجعیت و یادبود ۳۵ تَن از استادان مرحوم در ایام کرونا که با حضور استادان سطوح عالی حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد افزود: روزی که آندلس همان اسپانیای فعلی مهد علم و فقیه پرور و حکیم پرور بود، مسجد قرطبه با آن ستون‌های فراوان را همین شهر داشت، با آمدن و ریخت و پاش جنگ‌های صلیبی اسلام از دست و زبان مردم گرفته شد، مسجد را به کلیسا تبدیل، طولی نکشید که کلیسا را نیز به موزه تبدیل کردند، به این ترتیب از اسلام و مسیحیت خبری نماند.

وی گفت: حوزه باید بفهمد در جنگ‌های صلیبی علت اینکه دین از زبان و دست مردم گرفته شد، و نماز و روزه نیز رخت بربست، گلوله بود.

جوادی آملی خاطرنشان کرد: اما با گلوله نمی‌شود دین و فکر را از مردم گرفت، آن قلم فلاسفه مادی بود و است که فکر را از جانِ مردم گرفت، اسلام را از عقل مردم گرفت و از یاد مردم بُرد.

 این مفسر قرآن کریم در بخشی از سخنان بیان داشت: اگر نظام یک نظام اسلامی و رهبر است از حوزه برخاسته است این حوزه امام صادق (ع( سر تا پایش کرامت است، به هیچ چیزی آلوده نشود، خدمات به نظام بدهد، اما به جایی وابسته نباشد، آزاد آزاد در محضر قرآن و عترت و معارف الهی بار یابد. 

وی اضافه کرد: هر خدمتی که خواستند، حوزه بدون مضایقه در اختیار ملت مسلمان باشد و نظام و جامعه و امت را پدرانه حمایت کند.

 این مرجع تقلید همچنین بیان کرد: اگر اهل نصیحت و دوست خواهی باشیم، فرشته نازل می‌شود، همه ما موظف هستیم یکدیگر را نصیحت کنیم، دولت و ملت را نصیحت کنیم، نصیحت دیگران را نیز بپذیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه