English

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان کردستان آغاز شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از آغاز ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان خبرداد.

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان کردستان آغاز شد

فردین وکیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان با اعلام این خبر ثبت نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت (مقدماتی مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه 2024) همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان در ادامه افزود: مسابقات ملی مهارت همه ساله با هدف ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، معرفی ظرفیتهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارتهای حرفه ای کشور تا سطح مهارتهای جهانی، شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی برای رفع چالشهای آموزش فنی و حرفه ای، فراهم ساختن فرصت مناسب جهت رقابت سالم بین جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه ای جوانان، شکوفایی مهارتها و انگیزش در جوانان برگزار می شود.

وی افزود: شرایط سنی شرکت در این مسابقات ملی مهارت را حداکثر 21 سال دانست و بیان کرد: البته رشته های امنیت سایبری، پردازش ابری، مکاترونیک، فناوری آب، سرویس و نگهداری هواپیما که فاقد شرایط سنی است و این فرصت مناسبی برای علاقمندان به این رشته ها جهت شرکت در مسابقات است.

وکیلی گفت : ثبت نام متقاضیان مسابقات ملی مهارت از 17 اردیبهشت آغاز و تا  17 تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت، افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://worldskills.ir به صورت آنلاین و یا با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان ها ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید یکی از مدارک، گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در رشته های مرتبط، دیپلم کاردانش یا فنی وحرفه ای در رشته های مرتبط ، فارغ التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه ای و دانشکده های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته های امنیت سایبری- پردازش ابری، توسعه نرم افزارهای موبایل، راهکارهای نرم افزار برای تجارت ، مدیریت سیستم های تحت شبکه و طراحی و توسعه وب، را دارا باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند اما تاکنون موفق به دریافت گواهینامه بین المللی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور نشده اند می توانند با مراجعه به سایت advari-irantvto-ir   ثبت نام و پس از کسب نمره قبولی در آزمون های کتبی و عملی گواهینامه مهارت خود را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه