English

آمادگی کامل شهرداری قم به مناسبت تقارن دهه کرامت و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم گفت: شهرداری قم به مناسبت تقارن دهه کرامت و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد آمادگی کامل دارد.

آمادگی کامل شهرداری قم به مناسبت تقارن دهه کرامت و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به آمادگی شهرداری قم برای برپایی جشن‌های دهه کرامت و ایام نیمه خرداد اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن آغاز ایام دهه کرامت و مصادف شدن با ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت ثامن‌الائمه حضرت امام رضا (ع)، شهر به‌صورت یکپارچه آذین‌بندی و نورپردازی می‌شود.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم، در سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) نیز شهرداری قم با بسیج همه نیروها و امکانات با اجرای برنامه‌های متنوع خدماتی، رفاهی، حمل‌ونقل و ترافیک و فرهنگی آماده خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و شهر مقدس قم است.

وی با بیان اینکه ستادهای هشت‌گانه خدماتی و اطلاع‌رسانی با محوریت معاونت خدمات شهری تشکیل و در حال فعالیت است، افزود: فعالیت گسترده کمیته‌های مربوطه در زمینه مناسب‌سازی محیطی از طریق سیاه‌پوش کردن معابر، نصب المان مناسبتی، نصب بنر با محتوای ارتحال حضرت امام(ره) و قیام ۱۵خرداد، تجهیز و آماده‌سازی پارک‌سوارها به‌ویژه پارکسوار شمالی و امیرکبیر به تسهیلات رفاهی موردنیاز زائرین از قبیل سرویس‌های بهداشتی، روشنایی، نمازخانه، ایستگاه شارژ موبایل، خط‌کشی، استقرار ستادهای خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی در پارک‌سوارها و مسیر تردد زائرین، نظافت و پاک‌سازی معابر و شوارع با به‌کارگیری بیش از ۱۵۰۰ نفر از پرسنل خدماتی و فضای سبز، تخلفات، آتش‎نشانی و ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در سطح مناطق هشتگانه خصوصاً مناطق در مسیر عبور زائرین و هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران در ایام تعطیلات پیش‌رو صورت خواهد گرفت.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: برنامه‌ریزی به‌منظور سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، پیش‌بینی  تمهیدات لازم برای جابجایی زائرین و همچنین تأمین اتوبوس حدفاصل پارکسوار شمالی تا حرم مطهر به طور مستمر و در تمامی ساعات شبانه‌روز صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد در روز یکشنبه ۱۵ خردادماه به‌ویژه در میدان روح الله مجاور بیت شریف حضرت امام خمینی (ره) به‌طرف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: آماده‌سازی و فضاسازی مسیر خیابان معلم، چهارراه شهدا و خیابان ارم شستشو و نظافت به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی‌شده است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم یادآور شد: در راستای تأمین و افزایش ضریب ایمنی پارک‌سوارهای ویژه تردد زائرین، استقرار کلیه پرسنل عملیات و خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در پارکسوارها و عوارضی اتوبان قم- تهران صورت گرفته و همه عوامل در آماده‌باش خواهند بود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی با محوریت ستاد پیشگیری تخلفات شهری شهرداری و جمع‌آوری متکدیان و دست‌فروشان از محوطه پیرامون هسته مرکزی، مسجد مقدس جمکران و پارک‌سوارها صورت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه