English

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده:

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار به موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: در سفر هیئت دولت به استان، اعتباراتی برای تکمیل یادمان‌های ناتمام درنظرگرفته شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یادمان‌هایی در خور شان شهدای گمنام ساخته شود.

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار به موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: امسال هزار میلیارد ریال اعتبار به موزه دفاع مقدس اختصاص یافت و طبق برنامه ریزی ها این موزه تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

سردار یوسفعلی‌زاده این سخنان را در حاشیه سفر به شهرستان تایباد اظهار کرد و ادامه داد: تعداد ۳۲۵ شهید گمنام در ۱۱۵ منطقه شهری در سطح خراسان رضوی تدفین شده اند که در ۴۵ منطقه یادمان‌های این شهدا، به صورت ناتمام و نیمه‌ساز هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: در سفر هیئت دولت به استان، اعتباراتی برای تکمیل یادمان‌های ناتمام درنظرگرفته شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یادمان‌هایی در خور شان شهدای گمنام ساخته شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مناطقی که متقاضی خاکسپاری شهید گمنام هستند، باید ۵۰ درصد یادمان شامل پی‌ریزی و سازه را قبل از تدفین بسازند و در سال‌های اخیر شهدای تازه تفحص شده با آزمایش ژن‌شناسی شناسایی شده و در زادگاهشان و دارای هویت تشییع و تدفین می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: تا کنون حدود هفت هزار از ۱۹ هزار متر مربع از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به بهره برداری رسیده و چهار هزار متر مربع دیگر در دستور کار است.

سردار یوسفعلی‌زاده یادآورشد: با اعتبار و منابعی که در دست است، تا سه سال آینده عملیات عمرانی این موزه به پایان می‌رسد و بهره‌برداری خواهد شد و تا کنون از ۲۰ جلد کتاب در مورد زندگی‌نامه، مرام‌نامه و سرگذشت تعدادی از شهدای خراسان رضوی رونمایی شده و ۱۵۰ استاد دانشگاه و حوزه علمیه بر روی ۳۰۰ پرونده علمی برای تالیف دانشنامه شهدا تحقیق و پژوهش می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه