English

ورود ۴ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر به کشور

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ورود چهار میلیون تن انواع کالای اساسی از طریق بنادر به داخل کشور خبر داد.

ورود ۴ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر به کشور

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حمیدرضا شهرکی ثانوی در حاشیه بازدید از روند جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) به خبرنگاران گفت: این بندر در زمینه حمل بار کالای اساسی کشور سهم ۶۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. 


وی با اشاره به اینکه بالغ بر چهار  میلیون تن کالای اساسی از بنادر وارد کشور شده است، افزود: به واسطه ورود این حجم کالای اساسی به کشور، حمل این محصولات به مراکز مصرف و واحدهای تولیدی، ۱۴ درصد نسبت به ادوار گذشته رشد یافته است.

 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآورشد: این میزان از حمل و نقل جاده‌ای کشور به واسطه فعالیت رانندگان پرتلاش کشور رقم زده شده که شایسته قدردانی است‌.
 
شهرکی ثانوی ادامه‌داد: به واسطه فراخوان‌هایی که صادر شده است(فراخوان حمل بار ویژه رانندگان)، روند ورود کامیون‌ها به پایانه بار بندر امام خمینی (ره) و اسکله آن، از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: حمل جاده‌ای این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی همراه بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآورشد: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۲ میلیون ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از بندر امام خمینی(ره) جابجا شده است‌.

شهرکی ثانوی با تاکید بر اینکه حمل و نقل جاده ای این میزان کالا در مدت مذکور نشان دهنده وجود شرایط مطلوب در جابجایی کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی (ره) را نشان می‌دهد، ادامه‌داد: این درحالی است که حمل کالاهای اساسی از طریق مبادی دریایی، با فصل برداشت محصولات کشاورزی استان همزمان شده است‌.

وی وضعیت حمل، محصولات (کشاورزی) استانی را همراه با فرآیند مناسب عنوان‌کرد و بیان‌داشت: در حوزه حمل این کالاها، مشکل و مانعی برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد و روال عادی آن در حال طی شدن است‌.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به اختصاص بخشی از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور برای حمل محصول چغندر قند استان اشاره‌کرد و گفت: به دلیل فساد پذیری چغندر قند، تسریع در جابجایی این محصول کشاورزی یکی از اولویت های سازمان محسوب می‌شود.

شهرکی ثانوی خاطرنشان‌کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، تا روز گذشته، نزدیک به ۳۵۰ هزار تن چغندر قند از استان (به سمت کارخانجات قند و شکر) حمل شده است. 

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از استان خوزستان حمل شده است.

شهرکی ثانوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دسترنج تلاش‌های کشاورزان استان خوزستان، به صورت روان و بر اساس تقاضایی که ایجاد شده، در حال حمل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه