English

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

پیش بینی برداشت بیش از ۸۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های اصفهان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیش بینی می شود که در کل استان اصفهان بیش از 80 هزار تن محصول انگور برداشت شود.

پیش بینی برداشت بیش از 80 هزار تن انگور از تاکستان‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمد رضا رئیس زاده گفت: امسال در استان اصفهان ٦٨٠٠ هکتار زمین به کشت درختان انگور اختصاص داده شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ٨٠٠٠٠ تن محصول از ان‌ها برداشت شود که نسبت به سال‌های گذشته میزان قابل قبولی می‌باشد و شاهد افزایش محصول خواهیم بود.

به گفته وی قسمت اعظم محصولات انگور در استان اصفهان برای تازه خوری و مقداری هم برای تهیه کشمش و سرکه و شیره انگور مصرف می شود.

 مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان افزود: بیشتر تاکستان‌ها در محدوده شهرستان‌های تیران کرون، مبارکه، شهرضا، کاشان، خوانسار، دهاقان، برخوار، گلپایگان و لنجان واقع شده که در ابتدای فروردین در برخی از این مناطق شاهد کاهش شدید دما بودیم، ولی خوشبختانه این اتفاق قبل از رویش محصولات بود و اسیب زیادی به ان‌ها وارد نشد.

وی ادامه داد: امسال هم دچار کمبود بارندگی هستیم و در صورت تداوم خشکسالی چنانچه با کمبود منابع آبی مانند چاه‌ها روبرو شویم مجبور خواهیم شد مانند سال گذشته از تانکر جهت حمل آب به برخی نقاط استفاده کنیم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت:محصولات باغهای انگور از اواخر تیرماه (گونه‌های زودرس مثل انگور یاقوتی) تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال شاهد برداشت محصولات خوب و با کیفیتی باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه