English

تسلیت آیت‌الله جوادی آملی به مصیبت زدگان حادثه متروپل آبادان

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پیامی با اشاره حادثه ریزش ساختمان متروپل شهر آبادان ، به مصیبت دیدگان این حادثه تسلیت گفت.

تسلیت آیت‌الله جوادی آملی به مصیبت زدگان حادثه متروپل آبادان

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت الله عبدالله جوادی آملی به شرح زیر است:

رخداد تلخ و سانحه سنگین و غم‌بار آبادان را به همه تعزیت عرض می‌کنیم، این‌گونه از حوادث تلخ ناشی از لرزان بودن بنیان فکری مسئولین و همچنین مردم است.

پیام حاکیست: جامعه اعم از مسئول و مردم عادی موظفن،د یعنی همه ما موظفیم که اساس فکر، عقل، درایت، اندیشه و انگیزه را بر اعتقاد صائب و عمل صالح بنیانگذاری کنیم، این‌گونه از رخدادهای تلخ در اثر نبود عقیده صائب و ایمان سالم است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرده‌است: کسی که لرزان می‌اندیشد و مضطرب فکر می‌کند، مضطرب می‌سازد، آن‌که انگیزه اختلاسی و اندیشه نجومی دارد، فکرش را فکرتش را فطرتش را بر لبه لرزان سقوط، بنیان‌گذاری کرده‌است، خواه از مسئولین خواه از مردم، و کسی که باور صحیح، اعتقاد صائب و ایمان سالم داشت، او در زمین مستحکم خانه می‌سازد.

در بخشی از پیام این مرجع تقلید یادآور شده است: خدای سبحان فرمود شما بنیان فکری و اندیشه و انگیزه را در جای لرزان نسازید، به فکر اختلاس و چپاول نباشید، به فکر زرق و برق دنیا نباشید، این شما را می‌برد آن که در لبه رودخانه که زیرش خالی است خانه می‌سازد، غرق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فرمایشی از حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه خاطرنشان کرده است: اگر کسی خواست معتقد باشد و عمل صالح داشته باشد باید سبکبار باشد، بار دیگران را به دوش خود نگذارد، بار زائد را به دوش خود نگذارد، کاری که از او برنمی‌آید نپذیرد، کاری که مقدور او نیست بر زمین بگذارد.

آیت‌الله جوادی آملی همچنین دراین پیام تصریح کرده است: پیامبر اسلام(ص) در ساختن دو قبر شرکت کرد، یکی مربوط به فرزندش یکی در جای دیگر. دستور داد که این قدر بکَنید، این طور بکَنید، لحد را این طور بگذارید، مرده را آنچنان بخوابانید، فرمودند اسلام خانه‌ای که برای مردم می‌سازد هر چند قبر و خانه مرده باشد آن را محکم می‌سازد، دین برای مرده قبر محکم می‌سازد، قبری که ریزش کند دینی و اسلامی نیست.

پیام حاکیست: این پیام دین است فرمود مهندس هستی، محکم بساز؛ معمار هستی، محکم بساز؛ پیمانکار هستی، محکم بساز؛ برای مرده گورکَنی می‌کنی محکم بساز.

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه تاکید کرده است: اگر نظام، نظام اسلامی است یعنی این؛ اگر مسئول آن نباشد اگر مردم این نباشند، این عمل به بیان پیغمبر و اسلام نیست؛ این اسلام مالی است نه اسلامی.

این مرجع تقلید در بخش پایانی پیام خود ضمن تسلیت آورده می‌افزاید: مجددا این سانحه تلخ را تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم هم مسئولین عاقل باشند هم مردم متدین باشند، تا هیچ کسی حادثه تلخ نبیند و امیدواریم ذات اقدس الهی همه داغدیدگان و مصیبت‌دیدگان را به احسن وجه و با لطف و کَرم خویش مورد عنایت قرار دهد.

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه دوم خرداد ماه جاری دچار ریزش شد، و طبق آخرین آمارها ۲۸ تَن جان‌باختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی