English

رئیس کل دادگستری مازندران:

کیفیت و اتقان آرا مورد توجه قرارگیرد

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: این نشست ها، با هدف ایجاد رویه‌های واحد قضایی و اتقان آراء برگزار می شود که می تواند زمینه تبادل آرا و افکار نزدیکی رویه‌های قضایی و موجب ارتقاء کیفیت و اتقان بیشتر آرای محاکم شود.

کیفیت و اتقان آرا مورد توجه قرارگیرد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در ششمین جلسه نقد آراء که در دادگستری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که رئیس محترم قوه قضائیه در زمینۀ ضرورت اتقان آرای قضایی و توجه آن به‌ عنوان یکی از عوامل تحول و تعالی قوه ‌قضائیه تأکید دارند و ما نیز باید شاخص‌های رأی متقن را مدنظر قرار دهیم تا زمینه‌ساز احقاق حق در رسیدگی‌ها و جلب رضایت مردم باشیم.

وی ادامه داد: این نشست ها، با هدف ایجاد رویه‌های واحد قضایی و اتقان آراء برگزار می شود که می تواند زمینه تبادل آرا و افکار نزدیکی رویه‌های قضایی و موجب ارتقاء کیفیت و اتقان بیشتر آرای محاکم شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به چند ویژگی مهم آراء متقن اعم مستند، مستدل و موجه بودن اشاره کرد و افزود: رأی دادگاه باید مستدل، موجه و مستند به مواد قانون و اصولی باشد، نباید افزایش پرونده مانعی در کیفیت آرای صادره شود بلکه با صدور رأی خوب، مستند و مستدل، زمینه حفظ حقوق مردم فراهم شود.

شایان ذکراست؛ این جلسه با حضور معاون منابع انسانی دادگستری کل استان برگزار و یک رأی با موضوع «مسئولیت سازمان محیط زیست نسبت به خسارات وارده ناشی از حمله حیوانات وحشی» بررسی و به نقد گذاشته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه