English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۲۰ هزار هکتار شالیزار مازندران مکانیزه کشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون حدود 120 هزارهکتار کشت مکانیزه برنج داشته‌ایم و امسال 200 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

120 هزار هکتار شالیزار مازندران مکانیزه کشت شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی اظهار داشت: مازندران بارانداز محصولات کشاورزی است و بخش عمده ای از برنج، مرغ، کیوی و پرتقال و روغن کشور در مازندران تولید می‌شود.

وی ادامه داد: مازندران استان مهمی در امنیت غذایی کشور است و به همین دلیل به نگین کشاورزی ایران مشهور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی دنبال کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری هستیم تا ضایعات را کاهش داده و افزایش کمی و کیفی تولید را شاهد باشیم، افزود: مازندران 40 درصد برنج باکیفیت کشور را تولید می‌کند و تاکنون حدود 120 هزار هکتار کشت مکانیزه برنج داشته‌ایم و امسال 200 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: با استفاده از ماشین آلات کشاورزی زمان را مدیریت می‌کنیم و در کمترین زمان، بیشترین سطح را کاشت و برداشت می‌کنیم.

عنایتی با اشاره به این موضوع که توسعه مکانیزاسیون باعث ترغیب جوانان به فعالیت‌های کشاورزی می‌شود و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه بسیار مورد توجه و حمایت است، گفت: حوزه تولیدات کشاورزی باید توسعه یافته و اقتصادی شود و در این راستا لازم است بستر تولید تجهیز شود و اراضی کشاورزی بهسازی و نوسازی شود.

وی بیان داشت: برنج مازندران یک برنج کیفی است و تمایل زیادی به استفاده از این برنج در کشور وجود دارد و اگر بتوانیم چند کشت کردن را در اراضی مازندران عملیاتی کنیم می توانیم بخش عمده برنج مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: مهار آب‌های سطحی استان پایین است و از دسترس خارج می‌شود که اگر بتوانیم این آب را مدیریت کنیم می‌توانیم توسعه سطح زیرکشت داشته باشیم.

وی به مدیریت بازار در استان هم اشاره کرد و افزود: با همراهی مردم نجیب مازندران در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بازار به خوبی کنترل شد و کمبودی در تولید و توزیع محصولات اساسی نداریم و مردم در این رابطه نگرانی نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه