English

آمادگی بندرتیاب برای جذب سرمایه گذار به منظور احداث انبارهای نگه ‌داشت کالا

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: کاپوتاژ مواد معدنی، بانکرینگ، واگذاری پورت اپراتوری بندر تیاب، ارائه خدمات فنی مهندسی و توسعه گردشگری از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر شرق هرمزگان هستند.

آمادگی بندرتیاب برای جذب سرمایه گذار به منظور احداث انبارهای نگه ‌داشت کالا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی و معرفی عوامل موثر بر سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری در بنادر مسافری زیر مجموعه از جمله بندر شهید حقانی و هرمز که نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه دارد، تامین منابع مالی توسعه صنعت گردشگری، تبادل دانش تخصصی و بررسی راهکارهای نوین جذب صنعت توریسم با توجه جابجایی بیش از سه میلیون مسافر و گردشگر در این بنادر از عمده فعالیت‌های کلیدی در این بخش ها محسوب می‌شود.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در اتخاد و جذب بازارهای بین المللی به عنوان توسعه و رشد اقتصاد مبتنی بر دریا به عنوان نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای دارد، بیان کرد: بندر جاسک از نظر احداث پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی‌های نفتکش و پشتیبانی و ارائه خدمات فنی به شناورهای سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار بوده و مشارکت بخش های دولتی و خصوصی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی بر ارتقاء جایگاه این بندر به عنوان توسعه بنادر کوچک و اقتصادی پویا ایفا کند.

وی در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بندرتیاب ابراز داشت: این بندر از جمله بنادر کوچک با بازدهی بالاست که عملیات احداث و تعمیرات اسکله های آن از سال گذشته آغاز و درحال حاضر مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.

وی افزود: با توجه به دسترس بودن زیرساخت‌ها برای احداث انبارهای کالا و جهش در طرح‌های توسعه‌ای، زمینه‌های مناسبی برای واگذاری این بندر با قراردادهایی مانندBOT) ) به سرمایه گذار را داراست.

محمدحسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بندر سیریک که عملیات احداث اسکله چند منظوره شمع و عرشه آن در حال اتمام و بهره‌برداری است با عملکردی افزون بر ۲۲ هزار تن در سال ۱۴۰۰ از فرصت مناسبی برای کاپوتاژ مواد معدنی به سایر جزایر برخوردار است.

به گفته وی، خور آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب میناب نیز از دیگر مناطق گردشگری بکر در سواحل مکران هستند که با توجه به اکوسیستم موجود در آن‌ها، تدوین و اجرای طرح‌های مطالعاتی ویژه‌ای را از سوی بخش دولتی و خصوصی می‌طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه