English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

توسعه بنادر مازندران در جهت تأمین زیرساخت های گردشگری و اقتصادی یک اولویت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: برای توسعه گردشگری دریا پایه و بهره مندی اقتصادی از موقعیت بنادر استان باید زیرساخت های لازم در بنادر توسعه یابد. ‎

توسعه بنادر مازندران در جهت تأمین زیرساخت های گردشگری و اقتصادی یک اولویت است

به گزارش خبرگزاری موج مازندارن، رضا علیخانی با تاکید بر بررسی دقیق و کارشناسی بنادری که قابلیت گردشگری دریا پایه از جمله؛ اتوبوس دریایی را دارند، اظهار داشت: نگاه به بنادر نباید صرفأ بندرداری باشد، بلکه توسعه تجارت دریایی و گردشگری دریایی، در نگاه بنادر استان باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

وی ادامه داد: دریای خزر به واسطه همسایگی با چهار کشور و ویژگی خاص جغرافیای سیاسی و اقتصادی، سه بستر مهم گردشگری و توریسم، تجارت و بازرگانی و همچنین حمل مسافر (اتوبوس دریایی) را برای بنادر استان فراهم آورده است که می بایست نهایت بهره وری اقتصادی را در راستای توسعه اقتصادی استان به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: برای توسعه گردشگری دریا پایه با دو مقوله مهم مواجه هستیم که زیرساخت بنادر و ایجاد اتوبوس دریایی و جذب سرمایه گذار را باید به موازات هم پیش ببریم و در بحث زیر ساخت، باید نگاه مان به آینده باشد و به صورت فاز به فاز جلو برویم.

وی افزود: در بحث اهمیت زیرساخت بنادر این نکته حائز اهمیت است که هم در موضوع تجارت و بازرگانی و هم موضوع گردشگری دریایی، وجود زیرساخت هایی همچون تأمین بندر خشک، امکانات لجستیکی لازم، مزیت های حمل و نقلی موجب موفقیت بنادر می شود.

علیخانی یادآور شد: در موضوع اتوبوس دریایی و جذب سرمایه گذار هم با توجه به ابراز تمایل چندین سرمایه گذار برای ورود به این حوزه، آمادگی حمایت و ایجاد بستر رقابتی برای سرمایه گذاران در این حوزه را داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه