English

کسب رتبه اول نمایندگی وزارت امور خارجه بندرعباس در کشور

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس گفت: در ارزیابی عملکرد سالیانه، نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس در میان 28 نمایندگی داخل کشور وزارت امور خارجه رتبه اول را کسب کرده است.

کسب رتبه اول نمایندگی وزارت امور خارجه بندرعباس در کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس اظهار داشت: همواره تلاش شده با حفظ کرامت و شأن مراجعان خدمات کنسولی در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه گردد و در بخش های اقتصادی و فرهنگی نیز با تعاملات خوبی که با دستگاه های اجرایی استان داشته، موفق به فراهم کردن بستر مناسبی جهت شناساندن ظرفیت های استان شده ایم.  

افزایش آمار مراجعان بخش کنسولی نمایندگی

شعبان در تشریح عملکرد یک ساله‌ی نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس گفت: بخش کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس در سال 1400 تعداد 8هزار و 200 برگ سند که عمدتاً مدارک تحصیلی، تجاری، بهداشتی و وکالتنامه بوده را تأیید کرده که نسبت به سال 1399 افزایش حدودا 4 برابری داشته است.
وی با بیان این‌که دقت، سرعت و رضایت سه اصل حاکم در بخش کنسولی این نمایندگی موجبات رضایت مندی مراجعان استانی را فراهم کرده است افزود: ارائه این خدمات نه تنها مانع از سفر شهروندان هرمزگانی به استان های همجوار یا تهران شده بلکه از لحاظ اقتصادی نیز برای آن‌ها به صرفه بوده است.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس گفت: به دلیل شیوع کرونا دفتر فرودگاهی این نمایندگی از اسفند سال 1398 به صورت نیمه تعطیل درآمده بود که در 6 ماه دوم سال 1400 با شروع پروازهای خارجی به فرودگاه بندرعباس مجدداً فعال شده و هم اینک گردشگران و فعالان اقتصادی می‌توانند به سهولت در فرودگاه بندرعباس نسبت به اخذ روادید اقدام کنند.

برگزاری وبینار با کشورهای هدف استان

شعبان گفت: بدلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا و عدم امکان سفر هیأت های مختلف، این نمایندگی موفق شد 9 نشست مجازی در سطح استاندار، معاونان استاندار، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی با سفرا و سرکنسولان جمهوری اسلامی ایران و یا رؤسای اتاق های بازرگانی در کشورهای روسیه، ارمنستان، نیکاراگوئه، پاکستان، چین، اوکراین، سنگال، افغانستان، ترکمنستان و ویتنام با هدف توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی استان برگزار کنند.
وی از امضای دو تفاهم نامه در حوزه‌ اقتصادی بین اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اتاق های بازرگانی داکار (سنگال) و نینگبو (چین) و یک تفاهم نامه نیز در حوزه روابط شهری بین شهرداری بندر کنگ و جزیره گوره در سنگال خبر داد و گفت: این تفاهم نامه ها موجب روان سازی در مبادلات تجاری، ارائه تسهیلات در زمینه برگزاری نمایشگاه های تخصصی، جشنواره ها و هفته های فرهنگی، کارگاه های آموزشی، تبادل نظر در زمینه خدمات شهری و... خواهد شد.

برگزاری یک رویداد مهم بین المللی در بندرعباس

شعبان با بیا این‌که با مساعدت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، استانداری هرمزگان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس نشست نمایندگان کشورهای عضو اکو در اسفند ماه 1400 در بندرعباس برگزار شد، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از همکاری تمامی دستگاه ها باید عرض شود تصمیمات مهمی در این نشست دو روزه اتخاذ شد و ضروری است با تحولات در منطقه، دستگاه های ذینفع استانی در این نشست بیش از پیش به اهمیت موضوعات توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: استان هرمزگان ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه زیادی دارد، این ظرفیت ها باید با تعامل و شتاب بیشتر دستگاه های اجرایی در سطح استان تبدیل به بالفعل شود.

شناخت مدیران ارشد استانی به تحولات کشورهای همسایه

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس عنوان داشت: در سال گذشته همکاران بنده در بخش های اقتصادی و رسانه ای نمایندگی وزارت امور خارجه با رصد روزانه اخبار کشورهای همسایه، 30 شماره بولتن اقتصادی به منظور آشنایی مدیران ارشد با تحولات منطقه را تهیه کردند و این بولتن‌ها می تواند کمک شایان توجهی به شناخت مدیران، اتخاذ تدابیر مناسب و متناسب با تحولات منطقه ای کند.

برنامه‌های مهم سال جاری استان

شعبان برگزاری سه رویداد مهم بین المللی در بخش فرهنگی و به میزبانی دانشگاه هرمزگان در نیمه دوم سال جاری را از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: ابتدا برگزاری مسابقات شطرنج دانشجویان کشورهای حوزه خلیج فارس، دوم همایش مجازی با کشورهای عضو اتحادیه حاشیه‌ اقیانوس هند(آیورا) و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در یک رشته‌ ساحلی و غیرساحلی با کشورهای عضو اکو به اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد شده است و در انتظار اعلام نتیجه توسط اداره کل ورزش و جوانان می‌باشیم.
وی گفت: رایزنی جهت توسعه روابط شهری و انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی با برخی کشورها (روسیه، ترکیه، سنگال، چین و قزاقستان) از دیگر اقدامات مهم فرهنگی این نمایندگی در سال 1401 خواهد بود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خاتمه این گفتگو از مساعدت های حوزه های مختلف وزارت امور خارجه و تلاش های بی وقفه کارکنان نمایندگی در بندرعباس که او را در کسب این موفقیت یاری کردند تقدیر و تشکر کرد و در این باره اظهار داشت: این موفقیت حاصل کار منسجم گروهی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه