English

نماینده ولی فقیه در کردستان:

جایگاه آموزش خانواده در آموزش و پرورش باید تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان عنوان کرد: جایگاه آموزش خانواده در آموزش و پرورش باید تقویت شود و جلسات انجمن اولیا و مربیان از حالت فعلی بیرون بیاید.

جایگاه آموزش خانواده در آموزش و پرورش باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی امروز دوشنبه در گردهمایی استانی حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: علم، ادب، عفت و امانت چهار چیزی است که از منظر پیامبر مکرم اسلام انسان را شاخص می‌کند.

وی با بیان اینکه مدرسه سه رکن دارد گفت: فرهنگیان،خانواده و دانش آموز سه رکن مهم و تاثیرگذار در آموزش و پرورش است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: جایگاه آموزش خانواده در آموزش و پرورش باید تقویت شود و جلسات انجمن اولیا و مربیان از حالت فعلی بیرون بیاید.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: عناصر سه‌گانه معلم، خانواده و دانش‌آموز باید ارتباط بیشتر و تنگاتنگ‌تری داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به حوزه دارد تا بتواند از این ظرفیت در مباحث فرهنگی و دینی استفاده کند گفت: حوزه هم نیاز به آموزش و پرورش به واسطه لزوم در اجتماع رفتن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: این جلسات و شوراها باید به سمت تخصصی رفتن برود تا شاهد خروجی بهتری از آن باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه وقتی وارد سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه می‌شود به روزتر می‌شود گفت: جذب ماموستایان و روحانیت چه معلمین قرآن از خواهران و برادران باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: براساس چهارچوب و قوانین روحانیون را باید در بدنه آموزش و پرورش بکارگیری کنند و نباید اجازه ایجاد رانت در این حوزه را بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: تفهیم همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه برنامه و اقدام خوب است اما اثربخشی از همه مهمتر است گفت: اثربخشی در برنامه و اقدامات از اهمیت زیادی برخوردار است الان برنامه و اقدامات به اندازه کافی داریم اما باید بررسی کنیم این برنامه و اقدامات تا چه میزان تاثیرگذار بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: جذب معلمین در آموزش و پرورش باید با توجه به نیاز باشد افراد در هر رسته‌ای جذب می‌شوند باید در همان رسته نیز مشغول بکار شوند.

وی خواستار توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان شد و گفت: دانشگاه فرهنگیان سرچشمه است باید بیش از پیش به تربیت دانشجویانی که از اول در این دانشگاه بورسیه می‌شوند دقت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه