English

حجت الاسلام نیکزاد:

معلمان مهمترین طیف و رکن و عمود آموزش و پرورش به شمار می روند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: مهمترین طیف و قشر که رکن و عمود آموزش و پرورش به شمار می روند، معلمان هستند.

معلمان مهمترین طیف و رکن و عمود آموزش و پرورش به شمار می روند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام حمید نیکزاد امروز دوشنبه در جلسه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاریخچه طولانی دارد و مسائل و راهبردهای کلان دراین ستاد برنامه‌ریزی می‌شود.مسائل و راهبردهای کلان دراین ستاد برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: اگر در راستای این اهداف بین همکاری علما، روحانیت و حوزه های علمیه خللی پیش بیاید باید برطرف شود و اهتمام جدی در این زمینه وجود دارد.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه  و آموزش و پرورش یادآور شد: بحت ستاد همکاری‌ها کاملا وجه قانونی داشته و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه دارد و از ابتدای انقلاب بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و  شهید مفتح در ستاد همکاری‌ها، تلاش‌های زیادی انجام دادند و در حال حاضر تلاش می شود برخی کارهای ساختاری در این ستاد برطرف شود.

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که به جدیت در دوره جدید دنبال می شود، پیوند بین مدرسه و مسجد است ما موقعیت هایی‌ در مدارس داریم که باید در راستای ارتقای مسائل دینی مورد استفاده قرار گیرند.

حجت الاسلام نیکزاد بحث نمازهای جماعت در مدارس را از جمله راهکارهای پیوند مسجد و مدرسه اعلام کرد و گفت: طرح محراب نیز یکی از طرح‌هایی است که در راستای بحث پیوند مسجد و مدرسه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین طیف و قشر که رکن و عمود آموزش و پرورش به شمار می روند، معلمان هستند و باید نگاه ویژه به جایگاه این قشر وجود داشته باشد،ضمن اینکه معلمان نیز خود بر جایگاه خود واقف و جامعه نیز جایگاه این قشر را درک کند.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه  و آموزش و پرورش با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و علما افزود: باید جلسات گفت و گو، مناظره بین معلمان و علما افزایش پیدا کند، البته تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فضای هجمه رسانه‌ای به شدت بر فرزندان ما سنگین است نباید ناامید شویم‌ چرا که خداوند می‌خواهدصبر ما را بسنجد شاید به مو برسد اما پاره نمی‌شود.

حجت الاسلام نیکزاد یادآور شد: امروز جبهه فرهنگی در آموزش و پروش است، باید مقاومت کنیم و فاتح این جبهه فرهنگی باشیم نباید عرصه را ببازیم و یا ناامیدی را به جامعه پمپاژ کنیم، بلکه امید را به جامعه تزریق کرده و به بیان دستاوردها بپردازیم.

در ادامه این جلسه تعدادی از روحانیون عضو ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کردستان به ارائه گزارش و همچنین بیان مشکلات و مسائل پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی