English

سهرابی عنوان کرد:

روایت درست دفاع مقدس برای نسل جوان غرور ملی را درآنها ایجاد میکند

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هیچ راهی به جز بیان فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس برای نسل حاضر وجود ندارد گفت: این فرهنگ باید در پیچیدگی ومشکلات امروز، برای نسل جدید بازگو شود و اگر نگفتیم کوتاهی از ما بوده است.

روایت درست دفاع مقدس برای نسل جوان غرور  ملی را درآنها ایجاد میکند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، امیر سهرابی روز دوشنبه در آیین رونمایی از نخستین جشنواره کتابخوانی دفاع مقدس " در پناه نخل ها " در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز افزود: ضرورت جاری و ساری کردن گفتمان دفاع مقدس برای نونهالان، نوجوانان و جوانان یک امر مهم و اساسی است.

وی با گلایه از اینکه تاکنون در اهواز موزه دفاع مقدس ساخته نشده است گفت: شرایط برای بیان و پرداختن به مباحث ارزش‌های دفاع مقدس در محل موزه و گالری‌های دفاع مقدس برای نسل کنونی و آینده در اهواز فراهم نشده است، اگرچه در برخی شهرستان های خوزستان مانند دزفول، آبادان و خرمشهر به نوعی موزه وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم با کمک و حمایت مسوولان استانی کار ساخت موزه دفاع مقدس در اهواز با همکاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس خوزستان انجام شود.

سردار سهرابی با اشاره به آزاد سازی خرمشهر در چنین روزهایی توسط رزمندگان رشید کشور بیان کرد: ملت ایران پس از قرن ها شکست در جنگ ها و پس از جدا شدن قسمت های زیادی از کشور توسط سلاطین گذشته و در جنگ های جهانی، برای نخستین بار دشمن اشغالگر را از کشور بیرون کرد و این افتخار بزرگی است.

وی افزود: یکی از بزرگترین عملیات های نظامی کلاسیک دنیا، عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ اتفاق افتاد که دهها لشکر و تیپ مسلح دشمن در خرمشهر نابود شد و این افتخار بزرگی است و این با وحدت و همدلی  همه نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مردمی بود.

سردار سهرابی عملیات بیت المقدس را  یکی از بزرگترین و افتخار آمیزترین عملیات های جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: پس از این پیروزی بزرگ، صدام از بخش هایی از کشور ما و از ترس اینکه نیروهایش در محاصره قرار نگیرند به مرزهای بین المللی عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: پس از عملیات بیت المقدس لحن نهادهای بین المللی و کشورهای خارجی با جمهوری اسلامی تغییر کرد و باور کردند رزمندگان ایرانی به فرماندهی امام خمینی(ره) می‌توانند دشمنان خود را خوار و  ذلیل کنند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه به وسیله کتاب، داستان و داستان کوتاه و رمان، می‌توان این رویداد بزرگ را برای مردم گویا کنیم بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۵۰۰ اثر با موضوع خرمشهربه جشنواره ملی داستانی کوتاه یوسف که یازدهمین جشنواره در سطح ملی در خرمشهر است ارسال شده و به ۱۵ اثر برتر در جشنواره جایزه تعلق می‌گیرد و ۳۵ اثر نیز به کتاب تبدیل می‌شوند.

وی گفت: ما باید به کودکان و نوجوان خود بگوییم برای فتح خرمشهر به رزمندگان افتخار کنند و باید غرور ملی خود را برای این فتح الفتوح بالا ببرند و این با هنر داستان امکان پذیر است.

سردار سهرایی بیان کرد: نویسندگان در سراسر ایران برای خرمشهر داستان بنویسند تا غرور ملی کودکان با خواندن این داستان‌ها اضافه شود.

وی ادامه داد: کشورهای دیگر با بردن کودکان به موزه، پیروزی‌های گذشته خود را  به کودکان نشان می‌دهند و اگر می‌خواهید با قدرت در صحنه بین المللی  باقی بمانیم باید کودکان و نوجوانان را با افتخارات میهن و غرور ملی آشنا کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه