English

رئیس گروه دوستی زیمبابوه و ایران:

امنیت غذایی زیمبابوه در گرو توسعه روابط با ایران است/شتاب بخشی و متمادی شدن روابط زیمبابوه و ایران به زودی محقق می شود

رئیس گروه دوستی زیمبابوه و ایران گفت: اقتصاد زیمبابوه بر بخش کشاورزی استوار بوده و برای رشد و توسعه کشاورزی و به تبع آن اقتصاد و امنیت غذایی کشور زیمبابوه، مجموعه تراکتورسازی می تواند نقش کلیدی داشته باشد.

امنیت غذایی زیمبابوه در گرو توسعه روابط با ایران است/شتاب بخشی و متمادی شدن روابط زیمبابوه و ایران به زودی محقق می شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، شامو وبستر کوتی وان در بازدید از مجتمع تراکتورسازی ایران در تبریز با اشاره به قابلیت های خطوط تولیدی تراکتورسازی اظهار داشت: بهره مندی از این توانمندی ها خواسته و نیاز کشور زیمبابوه است و امیدواریم با همکاری دو جانبه زیمبابوه و ایران بزودی شاهد محقق شدن این امر و حضور تراکتورهای ایرانی در مزارع کشورمان باشیم.

وی اضافه کرد: برای رونق صنعت کشاورزی، کشاورزان زیمبابوه به تجهیزات مدرن و توسعه مکانیزاسیون نیاز دارد که این امر با توسعه روابط دو کشور در قالب مجموعه ای مانند تراکتورسازی محقق خواهد شد.

کوتی وان با بیان اینکه اکثر مردم کشور زیمبابوه در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند، افزود: ما امیدواریم از تولیدات عظیم مجموعه تراکتورسازی ایران در افزایش قدرت کار مردم و تولیدات کشور زیمبابوه در سایر بخش استفاده کنیم و تراکتورسازی می تواند نقش اصلی در گسترش روابط و تولیدات کشورمان داشته باشد.

رئیس گروه دوستی زیمباوه و ایران تاکید کرد: در حال حاضر زیمبابوه کشت مزارع انواع میوه در کنار تولید تنباکو و توسعه  معادن غنی را در اولویت قرار داده تا بتواند با تحریم های اعلام شده علیه خود مقابله کند.

وی سطح بالای روابط زیمبابوه با ایران را دارای سابقه طولانی دانست و گفت: بازدید اخیر رئیس جمهوری زیمبابوه از ایران حکایت از اهمیت استراتژیک ایران برای کشور ما دارد و تلاش خواهیم کرد شتاب بخشی و متمادی شدن روابط دو کشور بزودی محقق شود.

کوتی وان ضمن یادآوری تحریم های غیرقانونی اعمال شده علیه دو کشور اظهار داشت: این تحریم ها نه تنها باعث اختلال در پیشرفت نشده بلکه ما را با  قدرت بیشتر به سمتی  هدایت کرده تا بتوانیم زیمبابوه را به سمت کشاورزی مکانیزه سوق داده و ظرفیت تولیدات را روزبه روز افزایش و تحریم های غیرقانونی را خنثی کنیم.

کاردار اول سفارت زیمبابوه در ایران نیز در حاشیه این بازدید ابراز امیدواری کرد کارخانه تراکتورسازی نقطه کلیدی در افزایش مراودات زیمبابوه و ایران باشد.

موتزی وانور بالقوه شدن توانمندی ها و تولیدات بخش کشاورزی کشورش را منوط به استفاده از محصولات تراکتورسازی اعلام کرد.

مدیر بازاریابی و صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در رابطه با حضور هیات دولتی زیمبابوه در این مجموعه گفت: این دیدار با هدف توسعه روابط اقتصادی بین ایران و زیمبابوه صورت گرفت.

امیراحمد اندبیلی با عنوان اینکه استراتژی گروه تراکتورسازی، توسعه صادرات به کشورهای آفریقای است، افزود: تراکتورسازی سابقه همکاری، صادرات و مشارکت با کشور زیمبابوه را در کارنامه خود دارد و کشاورزان این کشور با تولیدات تراکتورسازی غریبه نیستد و این مایه مباهات برای تراکتورسازی است.

وی با اشاره به پیشینه بازاریابی صورت گرفته از بازار زیمبابوه در بخش تراکتور اظهار داشت: مذاکرات دو طرف در راستای توسعه روابط ایران و زیمبابوه صورت گرفت و تراکتورسازی آمادگی خود برای همکاری با سرمایه گذران این کشور اعلام کرد.

اندبیلی تاکید کرد: با محقق شدن همکاری بین تراکتورسازی و تجار زیمبابوه ای زمینه توسعه صادرات به کشورهای آفریقای از ایران نیز فراهم خواهد شد.

رئیس گروه دوستی زیمبابوه و ایران، کاردار اول سفارت و تعدادی از نمایندگان مجلس زیمبابوه از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران بازدید کردند.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران استراتژی امسال خود در حوزه تولید را بر روی ارقام ۳۵ هزار دستگاه و در بخش صادرات در سه هزار دستگاه برنامه ریزی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه