English

جشنواره کوچ بهاره دامداران عشایر، تحت عنوان" رَمَن شِه "در رضوانشهر

نخستین جشنواره کوچ بهاره دامداران عشایر، تحت عنوان" رَمَن شِه " روز جمعه مورخه 30 اردیبهشت 1401 در منطقه شالرا روستای ییلاقی بیاچال از توابع بخش مرکزی شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

جشنواره کوچ بهاره دامداران عشایر، تحت عنوان" رَمَن شِه "در رضوانشهر

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، نخستین جشنواره کوچ بهاره دامداران عشایر، تحت عنوان" رَمَن شِه "، به دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری فرمانداری با حضور مسئولان شهرستانی در محل روستای عشایری شالرا برگزار گردید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر (دبیر جشنواره) ضمن تقدیر و تشکر از عوامل و اداراتی که در برگزاری این جشنواره همکاری نمودند گفت:  هر ساله در اواخر اردیبهشت معبر ورود عشایر منطقه باز گشایی می شود و عشایر منطقه وارد ییلاق می شوند؛ با توجه به مشخص بودن تاریخ این باز گشایی این جشنواره به صورت سالانه در سالیان آتی نیز برگزار خواهد شد.

رَمَن شِه

مجید شافعی ادامه داد: با توجه به اینکه دامداران نقش مهمی در چرخه تولید کشور دارند می توان گفت یکی از اهدف برگزاری این جشنواره در راستای تحقق شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) بوده است .

دبیر جشنواره افزود: هدف دیگر این جشنواره معرفی جاذبه های طبیعی، گردشگری و اداب، سنن عشایر و انتقال آن به نسل های آینده می باشد.

رَمَن شِه

شافعی یکی دیگر از مزایای این جشنواره را حل مشکلات مردمان این منطقه با حضور مسئولین استانی و شهرسانی بیان کرد و گفت: امید داریم با حضور این عزیزان مشکلات دامداران و عشایر این شهرستان برطرف گردد. 

 شایان ذکر است: شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت، دارای دو بخش به نام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه