English

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خبرداد:

ساماندهی ۷۶ کیلومتر از رودخانه زاینده رود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: تاکنون بیش از 76 کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود ساماندهی شده است.

ساماندهی  76 کیلومتر از رودخانه زاینده رود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسن ساسانی اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی 76 کیلومتری رودخانه زاینده رود تا این مرحله، جاده ساحلی به طول 43 کیلومتر احداث شده است.

 وی با اشاره به قرارداد جدید ساماندهی رودخانه، ادامه داد: از انتهای سال 1400 به‌رغم مشکلات و گرفتاری‌‌‌‌های اعتباری، همچنین همه مشکلات اجتماعی با کمک همه همکاران در بخش‌های مختلف و همچنین اعضا هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، تأمین اعتبار قسمت اول از پروژه در منطقه غرب اصفهان محقق و قرارداد پیمانکار ابلاغ و پیمانکارفعالیت‌های خود را شروع کرده است.

ساسانی بابیان اینکه شناسایی تصرفات و آزادسازی و ساماندهی  نیازمند انجام مجموعه فعالیت‌های در بخش‌های مختلف شرکت آب منطقه ای  و بیرون از شرکت بوده است، اظهار داشت: در این مرحله گروه‌های پیمانکار، مشاور و ناظرین شرکت در حال دادن اخطارهای قانونی به متخلفین بوده و در حال طی فرآیند مستندسازی مدارک جهت ساماندهی رودخانه می‌باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان بابیان اینکه رسالت ما ساماندهی رودخانه زاینده‌رود است، گفت: از ابتدای سال 1393 از اراضی سمت تالاب گاوخونی به سمت بالادست عملیات ساماندهی و همچنین آزادسازی ادامه داشته و اکنون به محدوده ی سد نکو آباد رسیده است.

این مقام مسئول افزود: این عملیات علاوه بر اینکه موجب ساماندهی رودخانه می شود در قسمت‌های مختلف موجب شناسایی متخلفین و برداشت‌های غیرمجاز آب شده و امکان کنترل و نظارت را بر روی رودخانه افزایش می‌دهد.

ساسانی با بیان این که ساماندهی رودخانه‌ها نیازمند نگاه دقیق به مباحث زیست‌محیطی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: همه تلاش شرکت آب منطقه‌ای رعایت همه استانداردهای کشور و مصوبات بالادستی در ساماندهی رودخانه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با جمع‌بندی  شرایط طرح‌های ساماندهی، لایروبی رودخانه زاینده‌رود، گفت: تاکنون در قسمت اول قرارداد  9 کیلومتر مسیر بسته‌شده است و حدود 90 کیلومتر آن به‌مرور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای حفاظت از رودخانه زاینده‌رود از سال 1401 تاکنون حدود 300 اخطاریه برای متصرفان حقیقی و حقوقی صادر شده است که در حال ابلاغ و مستندسازی آن جهت اجرای آزادسازی و ساماندهی هستیم.

ساسانی بابیان این نکته که زاینده‌رود متعلق به همه مردم اصفهان و ایران به‌عنوان میراث زنده بشری است، گفت: کمک همه سمن‌های محیط زیستی و کشاورزان قسمت‌های مختلف در جهت تسریع شرایط مدیریت و ساماندهی رودخانه موجب امکان مدیریت و همچنین جریان دائمی این رودخانه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه