English

حسن عبدلیان‌پور:

برگزاری آزمون وکالت دادگستری در مشهد

رییس مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: آزمون امسال بر اساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزات کسب و کار برگزار می‌شود و بر این اساس باید وکلا و کارآموزان وکالت جذب شوند.

برگزاری آزمون وکالت دادگستری در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن عبدلیان‌پور رییس مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سخنانی اعلام کرد: در آزمون وکالت دادگستری ۸۰ هزار داوطلب از سراسر کشور در ۲۲۴ حوزه فرعی و ۵۰ حوزه اصلی دانشگاه آزاد شرکت کرده‌اند.

عبدلیان‌پور این سخنان را در حاشیه برگزاری آزمون سراسری وکالت دادگستری در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: این آزمون با رعایت پروتکلهای بهداشتی در حال برگزاری سال ۱۴۰۰ کانون وکلا نتوانست آزمون وکالت و حقوق را برگزار کند.

رییس مرکز وکلای کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: لذا برای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان با کسب مجوزهای قانونی، مرکز وکلای قوه قضاییه این آزمون را امروز ، ۲۳ اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار کرد.

وی تصریح کرد: آزمون امسال بر اساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزات کسب و کار برگزار می‌شود و بر این اساس باید وکلا و کارآموزان وکالت جذب شوند، اما این قانون تضمینی برای جذب بیشتر وکلا در این آزمون نیست.

رییس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه یادآور شد: در آزمون پارسال ۷ هزار وکیل جذب شدند و امسال نیز طبق قانون تسهیل صدور مجوزات کسب و کار،  کارآموز جذب خواهد شد.

عبدلیان‌پور در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد و گفت: در خصوص تخلفات وکلا نیز شایان ذکر است که میزان لغو مجوز وکلا به دلیل تخلف حداقلی است و براساس قانون به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه