English

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی:

تقوای سیاسی بستر سایر تقواهاست

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امروزه با تقوای سیاسی باید از میراث انقلاب حفاظت کرد و تقوای سیاسی در واقع به معنای جهت‌گیری مفید فرد برای خود و جامعه است که اجرایی کردن آن نیازمند آگاهی کامل و دقیق است.

تقوای سیاسی بستر سایر تقواهاست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در سخنانی عنوان کرد: تقوای سیاسی و بصیرت راههای شناخت، مبارزه و تعامل با معاندان اسلام را نمایان می‌کند، از این رو لازمه مقابله با دشمنان در شرایط امروز کشور است.

حجت‌الاسلام خاموشی این سخنان را در جمع مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت خراسان رضوی بیان کرد و در ادامه گفت: تقوای سیاسی بستر سایر تقوا هاست و این تقوا در کنار تقوا در عبادت و اخلاق بسیار ضروری است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امروزه با تقوای سیاسی باید از میراث انقلاب حفاظت کرد و تقوای سیاسی در واقع به معنای جهت‌گیری مفید فرد برای خود و جامعه است که اجرایی کردن آن نیازمند آگاهی کامل و دقیق است.

وی متذکر شد: حفظ وحدت در ایران اسلامی وظیفه نخست شیعه و سنی می باشد و رهبران انقلاب اسلامی با دعوت مسلمانان به تفکر، بستر افزایش بصیرت در جامعه را فراهم کرده و تاکنون موفق به خنثی‌کردن دسیسه‌های دشمنان شده‌اند.

حجت‌الاسلام خاموشی در ادامه تاکید کرد: استقلال کشور مهمترین محصول گام نخست انقلاب است که  این مستقل بودن و پیشرفت‌های علمی و فناوری در ایران اسلامی، همگی مرهون برکات انقلاب اسلامی است.

رییس شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: ساز و کار رویت ماه در کشور ایران با استقرار ۱۶۰ مقرر متشکل از علمای دینی و گروه‌هایی از دانشگاه تهران انجام می‌پذیرد که در ۲۵ گروه آن، نمایندگانی از اهل سنت نیز حضور دارند، از این رو قوی‌ترین رویت هلال در جهان اسلام است.

وی اذعان کرد: در پایان ماه رمضان امسال نیز رویت هلال در هیچ یک از کشورهای غرب و شرق ایران مشاهده نشد، بنابراین دیده شدن هلال ماه در کشور محال بود و با توجه به یک اصل پذیرفته شده، هرگاه امکان رویت نباشد اعلام رویت بلامحل است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه یادآور شد: رویت ماه تنها برای ۶ ثانیه در شهر بیرجند مشاهده شد که چون عکسی از آن گرفته نشد، امکان ثبت موقعیت جغرافیایی آن نیز میسر نبود.

وی بیان کرد: با وجود این گروهی از اهل سنت در نقطه‌ای از کشور اعلام بر رویت ماه کردند که با توجه به اینکه در فقه اهل سنت شهود شاهد معتبر است، مانع برگزاری نماز عید فطر برادران اهل سنت نشدیم.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: اگر با اعلام رویت هلال ماه برای فردی یقین حاصل شد، می‌توانست به آن عمل کند اما بنا بر اصلی پذیرفته شده، تابعیت از ولی و حاکم در بلاد اسلامی قبول شده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: به تمامی استان‌های کشور اعلام شده بود، مانع برگزاری عید فطر اهل سنت نباشند، اگر هم کسی از انجام این کار ممانعت کرده،  این موضوع قابل پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه